دستیابی به صلح جهانی نیازمند برقراری عدالت است
کد خبر: 3763981
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

دستیابی به صلح جهانی نیازمند برقراری عدالت است

گروه اجتماعی ـ استاندار فارس با بیان اینکه بررسی شرایط امروز نشان می‌دهد وضع سلامت جهان خوب نیست، گفت: برای صلح جهانی باید به آرمان دیرپای بشریت یعنی عدالت پاسخ گفت.

به گزارش ایكنا از فارس، اسماعیل تبادار، استاندار فارس شب گذشته، 22 آبان‌ در مراسم افتتاحیه كنگره بین‌المللی «سلامت برای صلح» كه در شیراز برگزار شد، با تأكید بر اینكه پیشگیری از جنگ و پیامدهای آن باید در برنامه درسی رشته‌های دانشگاهی مرتبط گنجانده شود، گفت: باید با تكیه بر غنای فرهنگی تلاش كنیم تا فرصتی برای گسترش این گفتمان صلح در سطح جهان ایجاد كنیم.
وی با بیان اینكه جنگ و خشونت در طول تاریخ محرومیت و سیاه بدبختی آدمیان را به دنبال داشته، محرومیت زنان و كودكانی كه اسیر قدرت‌های حاكم بوده‌اند را از محصولات جنگ‌های ناروایی دانست كه همواره از ابتدای تاریخ بشریت تاکنون شاهد آن بوده‌ایم و گفت: به‌رغم تاسیس سازمان ملل متحد اما از صلح واقعی مبتنی بر عدالت كمتر اثر دیده می‌شود.
استاندار فارس با تصریح اینکه بررسی شرایط امروز نشان می‌دهد وضع سلامت جهان خوب نیست، گفت: برای صلح جهانی باید به آرمان دیرپای بشریت یعنی عدالت پاسخ گفت.
تبادار با بیان اینکه مهم‌ترین اصل صلح پایدار دعوت به دوستی است، گفت: جنگ و خشونت ریشه در فزون‌طلبی انسان‌هایی دارد كه از نعمت انسان دوستی بی‌بهره هستند.
استاندار فارس با اشاره به اینكه تمدن و فرهنگ ایرانی با بشر دوستی و ترویج تسامح و پرهیز از خشونت آمیخته است، اضافه کرد: ستارگان آسمان ایران به‌ویژه ادبای عرفانی نمایندگان این فرهنگ بشردوستانه هستند.
وی با تأکید بر اینکه صلح تمام عیار شامل صلح میان انسان و طبیعت هم می‌شود، گفت: انسان باید از غلبه و استیلا بر طبیعت دست بردارد. محیط زیست به مثابه میراث مشترك طبیعی از مهمترین اولویت‌های قرن آتی است.
وی ادامه داد: خانواده بستر بی‌بدیل رشد جامعه بشری انسان است و در روزگاری که پایه‌های خانه و خانواده به شدت لرزان شده، باید همت جانی برای جلوگیری از خطر برانگیخته شود تا در برابر تندبادهای هوس‌پرستی و مادی گرایی به خاموشی گراید.
استاندار فارس حرص، كینه‌توزی و خودخواهی را علت اصلی خشونت و جنگ دانست و گفت: تا زمانی كه جامعه با این ضد ارزش‌ها رو به‌رو است، نمی‌توان انتظار پیشرفت داشت.
تبادار با ابراز تأسف از اینکه علی‌رغم تصویب اسناد بین‌المللی اما همچنان شاهد گسترش جنگ و خشونت در جهان هستیم، بیان کرد: ارزش‌های انسانی و اخلاقی پزشكی ایجاب می‌كند كه متخصصان سلامت در بنای صلح گستری و گفتمان صلح تلاش كنند.
استاندار فارس یادآور شد: كاركنان حوزه سلامت می‌توانند خلاقانه از هر ساز و كاری برای جلوگیری از رنجش انسان از جنگ استفاده كنند.
انتهای پیام

captcha