خشونت به دلیل دوری از دین است/ وجود ۱۴۰ آیه قرآن درباره صلح
کد خبر: 3763988
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

خشونت به دلیل دوری از دین است/ وجود ۱۴۰ آیه قرآن درباره صلح

گروه اجتماعی ـ رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینکه خداوند در ١٤٠ آیه قرآن از صلح سخن گفته است، گفت: خشونت و جنگ ناشی از دوری از خداوند، دین و اسلام است پس آیا می‌توان این دین را جنگ‌ستیز دانست؟

به گزارش ایكنا از فارس، علی بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز شب گذشته، 22 آبان‌ماه در مراسم افتتاحیه كنگره بین‌المللی «سلامت برای صلح» كه در شیراز برگزار شد، گفت: کجروی و انداختن كشورها به جان هم موقعیتی را فراهم كرده كه سلامت انسان را مورد هدف قرار داده است.
وی با بیان اینکه خداوند در ١٤٠ آیه قرآن از صلح سخن گفته است، گفت: خشونت و جنگ ناشی از دوری از خداوند، دین و اسلام است پس آیا می‌توان این دین را جنگ‌ستیز دانست؟
بهادر با تصریح اینكه ادیان ابراهیمی، مسیحیت و یهودیت دین آرامش و دعوت به صلح هستند، افزود: كسانی مانند ترامپ و داعش دركی از انسانیت ندارند چه برسد به درك از دین خود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با طرح این پرسش که چگونه انسان‌هایی كه پیرو پیامبر مهربانی هستند جنگ‌‌‌طلب می‌شوند؟ گفت: امروز کسانی که درکی از انسانیت ندارند، فرد یا افرادی كه برخلاف معیارهای انسانی رفتار می‌كند را صلح‌طلب نامیده می‌نامند.
بهادر بیان كرد: نیروهای بخش سلامت در فضای ناعادلانه خون‌ریزی و جنگ نقش مهم مهیا كردن ارائه خدمات سلامت در مواقع بحرانی ناشی از جنگ و خشونت را بر عهده دارند.
وی با بیان اینكه جنگ تنها خشونت و خون‌ریزی و لشكركشی نیست كه تحریم‌های اقتصادی در بخش غذا، تجهیزات و دارو نوعی جنگ و خشونت است، گفت: دانشگاه علوم پزشكی شیراز برای اولین‌بار در ایران نقش حرفه‌ای متخصصان سلامت در كاهش خشونت و گسترش صلح گستری را ایجاد كرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد که با ایجاد یك دبیرخانه دائمی گامی برای شناساندن نقش ضابطین سلامت در مواقع جنگ و بحرانی تثبیت شود.
انتهای پیام

captcha