همه می‌توانند خیر قرآنی باشند
کد خبر: 3764004
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰

همه می‌توانند خیر قرآنی باشند

گروه شهرستان‌ها - عضو هیئت مؤسس مجمع خیرین قرآن کاشمر گفت: اگرچه کمک خوب خیرین را در سطح شهرستان داشته‌ایم اما باید خیرین هدایت شوند، زیرا همه افراد می‌توانند خیر قرآنی باشند و ما باید شرایط را برای کمک‌رسانی این خیرین به حوزه‌های قرآنی فراهم کنیم.

خیرین باید هدایت شوندمحمدصادق ایران‏دوست در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، با بیان این مطلب اظهار کرد: در سال 1396 با حضور 17 عضو فعال عرصه قرآنی جهت همگرایی اساتید و برگزاری جلسات قرآنی و هم‏چنین فرهنگ قرآنی، مجمع خیرین قرآن فعالیت خود را آغاز کرد.
وی با بیان این که کاشمر یک شهر مذهبی است و مردمی عاشق به قرآن و عترت و جوانانی مستعد به یادگیری علوم و فنون قرآنی دارد، افزود: یکی از مشکلاتی که در بخش قرآنی وجود داشت، کمبود اعتبارات و موقوفه‌های قرآنی در شهرستان بود که با نظر ریاست وقت اداره اوقاف و امور خیریه بحث وقف قرآنی مطرح شد تا این مجمع بتواند در حمایت از فعالین قرآنی از این طریق حرکت کند و هم مشوقی برای نوجوانان و جوانان باشد.
عضو هیئت مؤسس مجمع خیرین قرآن کاشمر با بیان این که پس از تشکیل مجمع قاریان قرآن شهرستان جهت همگرایی اساتید به‌منظور ارتقاء فرهنگ متون دینی و قرآنی مقرر شد به‌منظور جذب بیشتر جوانان و تشویق آنان در جلسات و تقدیر از آنان پس از افتخارآفرینی در مسابقات استانی و کشوری، برنامه‌های مدونی صورت پذیرد، عنوان کرد: به همین منظور وقف مشارکت قرآنی با حضور همه همشهریان که قصد دارند باقیات‌الصالحات ابدی از خود به جای گذارند مطرح و اجرایی شد.
ایران‏دوست اظهار کرد: اگرچه کمک خوب خیرین را در سطح شهرستان داشته‌ایم، اما باید خیرین هدایت شوند، زیرا همه افراد می‌توانند خیر قرآنی باشند و ما باید شرایط را برای کمک‌رسانی این خیرین به حوزه‌های قرآنی فراهم کنیم.
وی با بیان این که هدف از تدوین این وقف‌نامه این است که با حداقل وجه خیرین می‌توانند از خیرات و صدقات تلاوت و آموزش قرآن به جوانان حتی پس از مرگ خود بهره ببرند، بیان کرد: کلیه وجوه پرداختی به دارایی مانند مغازه یا مکانی که قابلیت کسب درآمد را داشته باشد تبدیل و این درآمد صرف آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح شهر و روستاها می‌شود.
ایران‌دوست با تأکید بر این که این وقف‌نامه مختص به مکان و زمان خاصی نیست، اظهار کرد: بسیاری از همشهریان که معمولا عمر به کمال نموده‌اند و به فکر آخرت خود هستند، تمایل دارند منزل مسکونی، باغ، آب کشاورزی و یا هر دارایی دیگری را از خود به‌جای گذارند، وقف مشارکتی قرآنی بسیار به‌جا و شایسته است، زیرا با وجود اینکه در شهرستان موقوفاتی برای روضه‌خوانی و عزاداری ائمه اطهار به چشم می‌خورد، اما موقوفات قرآنی نداریم.
عضو هیئت مؤسس مجمع خیرین قرآن کاشمر در ادامه بیان کرد: جلسات و محافل قرآنی خوبی در شهرستان برگزار می‌شود اما خروجی لازم را ندارد، کسی که در شهرستان کار قرآنی می‌کند باید نگاه استانی داشته باشد که این امر نیازمند حمایت خیرین است.
وی با تأکید بر این که حدود سه ماه از فعالیت وقف قرآنی می‌گذرد که در این مدت کوتاه خیرین به این امر توجه کرده‌اند، افزود: تاکنون یک باب مغازه، باغ پسته و یک قطعه زمینی در جاده قدیم مشهد و همچنین حدود دویست میلیون ریال وجه نقد توسط خیرین و علاقه‌مندان به قرآن و عترت جمع‌آوری‌شده است.
ایران‌دوست با بیان این که کاشمر به عنوان اولین شهر در استان برنامه وقف قرآنی را اجرایی کرد، تصریح کرد: حضور خردسالان در جلسات قرآنی و برگزاری برنامه‌های جذاب برای جوانان و ایجاد اشتیاق در آن‌ها جهت حضور در برنامه‌های قرآنی از مهم‌ترین اهداف وقف قرآنی است.
عضو هیئت مؤسس مجمع خیرین قرآن کاشمر اظهار کرد: در تلاشیم جلسات قرآنی را با کمک روحانیون، دهیاران و اعضای شورای روستاها از سطح شهر به روستاها انتقال دهیم.
وی با بیان این که مردم شریف کاشمر به‌خوبی می‌توانند این موقوفه مردمی را که مؤسسین آن تعدادی از اساتید قرآن و معتمدین است تقویت نمایند تا هرچه سریع‌تر وجوه جمع‌آوری‌شده به یک دارایی قابل‌ملاحظه تبدیل شود، گفت: برای تمامی زمین‌ها و املاک، وقف‌نامه تهیه و تنظیم و مبالغ نقدی نیز به عنوان سرمایه‌گذاری جمع‌آوری و از محل درآمد این موقوفات هزینه‌های ترویج و آموزش قرآن پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

captcha