مسیر اصلی توسعه پایدار از وادی فرهنگ می‌گذرد
کد خبر: 3764026
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳

مسیر اصلی توسعه پایدار از وادی فرهنگ می‌گذرد

گروه فرهنگی - مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مسیر اصلی توسعه پایدار از وادی فرهنگ می‌گذرد، افزود: هر جامعه‌ای برای قرار گرفتن در مسیر پیشرفت و تعالی نیازمند سرمایه‌گذاری اساسی در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

گسترش فرهنگ مطالعه؛ از شاخصه‌های مهم توسعه یافتگی پایدار

محمدمحمدپور، مدیرکل ارشاد استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه کتاب سرچشمه آگاهی و پیدایش تمام تمدن‌های انسانی و پیشرفت و تکامل علوم و سرمنشاء بالندگی اندیشه‌ها و شکل گرفتن مکاتب است، گفت: هیچ میراثی، سودمندتر و با ارزش‌تر از کتاب نیست؛ این یار مهربان مایه‌ آرامش روحی انسان است و حکمت‌های جان پرور را چون روح در جسم آدمی می‌دمد و ایمان و اطمینان را به قلب وی هدیه می‌کند.

وی افزود: فرهنگ و باورهای دینی ما بر پایه‌ ارزش بینش و دانش و ارجمندی کتاب و نگارش استوار شده و خداوند منان، معجزه‌ ابدی آخرین فرستاده‌اش را کتاب قرار داده و این خود به تنهایی گویای جایگاه والای کتاب است.

محمدپور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این راستا گفت: «در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده‌اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است».

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: کتاب، حتی در روزگار پیشرفت‌های چشم گیر بشر در عرصه‌های دانش و نوآوری نیز نه تنها اهمیت خود را از دست نداده که جلوه‌های گسترده‌تر، تازه‌تر و پایدارتری یافته است. بی‌گمان آنان که گام‌های بلندی در وادی پیشرفت‌های گوناگون برداشته‌اند هرگز با کتاب و کتاب‌خوانی بیگانه نبوده‌اند، بلکه مطالعه را عنصر اصلی و ضروری در زندگی خود می‌دانسته‌اند.

وی تصریح کرد: همگان می‌دانند که مسیر اصلی توسعه پایدار از وادی فرهنگ می‌گذرد و کتاب و مطالعه در این وادی نقشی تعیین‌کننده دارد و هر جامعه‌ای برای قرار گرفتن در مسیر پیشرفت و تعالی نیازمند سرمایه‌گذاری اساسی در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

محمدپور خاطرنشان کرد: هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی است ارزشمند برای تعریف از کتاب و توصیف از پدیده‌های ارزشمندی که منشا انتقال دانش‌ها و ارزش‌ها و ارتقا فکر و اندیشه‌های ناب از نسلی به نسل دیگر و از عصری به عصر دیگر است و ایجاد اشتیاق به کتاب و انگیزه عمومی به سمت مطالعه اقدامی است ریشه‌ای و نیازمند عزمی همگانی است و برگزاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران حرکتی تأثیرگذار در راستای یادآوری دوباره موضوع کتاب و مطالعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در کشور که یکی از شاخصه‌های مهم توسعه یافتگی پایدار به شمار می‌رود مرهون تلاش و زحمات تلاشگرانی است که در صدد اعتلای نام ایران عزیز هستند و مسیر ایشان راهی است که مورد تأکید بزرگان و علمای دین و شریعت نیز بوده است.

انتهای پیام

captcha