پرهیز از تصدی‌گری مهمترین راهبرد اوقاف کشور است
کد خبر: 3764043
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف تببین کرد:

پرهیز از تصدی‌گری مهمترین راهبرد اوقاف کشور است

گروه اجتماعی ـ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه پرهیز از تصدی‌گری مهمترین راهبرد و هدفگذاری این سازمان است، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در تلاش است که دور تصدی‌گری را خط بکشد.

پرهیز از تصدی‌گری؛ مهمترین راهبرد اوقاف کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز، 23 آبان‌ماه در همایش تجلیل از یاوران وقف استان سمنان با بیان اینکه زمانی می‌توانیم از مردم انتظار داشته باشیم که مال خود را صرف ایجاد موقوفات و امور خیریه کنند که در عملکرد خود و خصوصا اجرای نیات واقفان، شفافیت داشته باشیم، اظهار کرد: شفافیت مهمترین مطالبه رئیس اوقاف کشور از مدیران این سازمان است که در همین راستا انتظار است که حتی روسای شهرستانی اوقاف به صورت ماهانه عملکرد خود را به مردم و رسانه اعلام کنند.

وی  پرهیز از تصدی‌گری را مهمترین راهبرد و هدفگذاری اوقاف کشور برشمرد و افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در تلاش است که دور تصدی‌گری را خط بکشد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: اشتغال به تصدی‌گری موجب شده که اوقاف به برخی از مأموریت‌های خود نرسد که اوقاف درصدد است با کاستن از تصدی‌گری وقت و توان انسانی خود را بیشتر صرف کار فرهنگی برای جلب موقوفات جدید و فرهنگسازی در این خصوص کند.

حسینی با اشاره به برخی برنامه‌های مدیریت جدید اوقاف کشور گفت: مقرر شده تا سامانه‌ای طراحی شود تا از طریق آن هر شهروند بتواند به طور شفاف با یک «کلیک» از میزان درآمد یک موقوفه یا امامزاده و چگونگی هزینه کرد آن اطلاع بیابد.

به گفته وی؛ سازمان اوقاف بنا دارد حتی در مسابقات فرهنگی و قرآنی نیز امور را به نهادهای مردمی بسپارد که در این راستا ادارات اوقاف و امور خیریه باید از هم اکنون به شناسایی نهادهای مردمی فعال در این بخش بپردازند.

حسینی بر میزان درآمد و نذورات و همچنین هزینه‌های هر امامزاده تأکید کرد و گفت: اجرای این طرح مستلزم است گام به گام و در روندی تدریجی و آرام انجام شود.

انتهای پیام

captcha