بهره‌گیری از استعداد حافظان قرآن کریم در بُعد نشر معارف قرآن
کد خبر: 3764055
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
حجت‌الاسلام بلک عنوان کرد:

بهره‌گیری از استعداد حافظان قرآن کریم در بُعد نشر معارف قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه ما علاوه بر مسئله حفظ آیات قرآن کریم درباره معارف قرآن، وظایف خطیری داریم، بر استفاده از ظرفیت و استعداد حافظان قرآن کریم در این بُعد تأکید کرد.

بلک

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در سومین همایش تخصصی حافظان قرآن و انقلاب که امروز چهارشنبه 23 آبان در دارالقرآن کریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: غرض از برگزاری این همایش ایجاد نقطه شروعی برای ارائه آموزش‌های لازم و مرور مسائل علمی قرآنی در طول سال است که با همت دارالقرآن خوزستان جدول برنامه‌ای آن تنظیم شده و مقرر است تا پایان سال به صورت منظم استمرار یابد.

وی با بیان اینکه ما علاوه بر مسئله حفظ آیات قرآن کریم در اطراف معارف قرآن، وظایف خطیری داریم، بیان کرد: ما در نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم که چهل سال از پیروزی آن گذشته است و قطعاً باید قاری شیعه ما در نظام جمهوری اسلامی با تالیان و حافظان کل جهان اسلام تفاوت‌هایی داشته باشد.

بلک تصریح کرد: ما هرچه در زیبایی و لحن و بیان قرآن کار کنیم که البته دریای عمیقی از دانش است، اما معارف قرآن در درجه اول اهمیت قرار دارند. تقاضای من این است که از ظرفیت و استعداد حافظان قرآن کریم در این بُعد استفاده شود. ما نباید از معارف اهل‌بیت(ع) غفلت کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان با اشاره به روایتی از حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) مبنی بر دانش دقیق ایشان در ارتباط با تک‌تک آیات قرآن بر استفاده حفاظ از روایات اهل‌بیت(ع) تأکید کرد و گفت: قاریان و حافظان ما می‌توانند با تمسک به این آیات و روایات به ویژه در حوزه ولایت و امامت در جبهه جنگ فرهنگی حضور پیدا کنند و حافظ کیان اهل‌بیت(ع) باشند.

انتهای پیام

captcha