ثبت ۲۰۰۰ وقف در کشور طی سال گذشته
کد خبر: 3764056
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
موسوی‌متقی خبر داد:

ثبت ۲۰۰۰ وقف در کشور طی سال گذشته

گروه اجتماعی ـ مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از ثبت ۲ هزار وقف در کل کشور طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد كاظم موسوی متقی، مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز، 23 آبان در دیدار با آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با بیان اینکه روند ترویج فرهنگ وقف بعد از سال‌های انقلاب پیشرفت خوبی داشته است، گفت: از زمان ورود اسلام به ایران تا انقلاب 57 سالانه حدود 70 وقف داشته‌ایم اما بعد از انقلاب این آمار با سیری تصاعدی اوج می‌گیرد.
وی با تصریح اینكه بعد از انقلاب این آمار به حدود 200 مورد وقف در سال رسیده است، افزود: سال گذشته 2هزار وقف در کل کشور ثبت شده که شامل وقف زمین کشاورزی، آپارتمان، پاساژ و ... است.
حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس نیز در این جلسه با اشاره به کثرت موقوفات در استان گفت: بیش از 200 رقبه موقوفه در استان فارس وجود دارد که یک ششم موقوفات کل کشور محسوب می‌شود.
وی با بیان اینكه یک هشتم بقاع متبرکه و اماکن مذهبی نیز در استان فارس قرار دارند که در مجموع به حدود 1408 بقعه متبرکه می‌رسد، گفت: مدیریت این موقوفات و بقاع نیز کار زیادی را می‌طلبد که خوشبختانه با 33 دفتر نمایندگی و اداره در سطح استان به این امور رسیدگی می‌شود.
انتهای پیام

captcha