۲۴۵ مسجد گیلان مجهز به کتابخانه هستند
کد خبر: 3764059
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴

۲۴۵ مسجد گیلان مجهز به کتابخانه هستند

گروه اجتماعی ـ‌ مسئول کانون‌های مساجد گیلان از فعالیت ۲۴۵ باب کتابخانه در مساجد سراسر استان خبر داد و گفت: بالغ بر ۱۲ هزار نوجوان و جوان گیلانی از کتابخانه‌های مساجد استان بهره می‌گیرند.

245 مسجد گیلان مجهز به کتابخانه هستند

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به اینکه 245 باب کتابخانه در مساجد سراسر استان دایر شده است، اظهار کرد: از این تعداد 144 باب در مساجد روستایی و 101 باب در مساجد مناطق شهری فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت کتابخانه‌های مساجد به دو صورت باز(در صحن مسجد) و بسته(مخزن دار)، تصریح کرد: 148 باب کتابخانه باز و در داخل مساجد فعالیت می‌کنند و 97 باب هم دارای مخزن بوده و اتاقی مجزا دارند.

این مسئول فرهنگی اضافه کرد: از مجموع کتابخانه‌های مساجد استان، 97 کتابخانه(بسته) دارای مجوز از ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور هستد که در سامانه به ثبت رسیده و توانستند شاخصه‌های یک کتابخانه استاندارد را کسب کنند.

‌رضوانی نژاد با بیان اینکه مساجد شهرستان رشت با 66 باب کتابخانه بیشترین کتابخانه مساجد استان را دارا هستند، گفت: صومعه سرا، لنگرود، رودبار و تالش در رده‌های بعد قرار دارند.

وی با بیان اینکه دو کتابخانه مساجد گیلان درجه یک هستند، تصریح کرد: 240 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های مساجد استان موجود است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان از عضویت بالغ بر 12 هزار نوجوان و جوان گیلانی در کتابخانه‌های مساجد استان خبر داد و تأکید کرد: 245 کتابدار به صورت داوطلبانه در این کتابخانه‌ها خدمات لازم را به کتاب دوستان ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

captcha