«باغ بهشت» همدان مجهز به سیستم نرم‌افزار جامع جستجوی اموات شد
کد خبر: 3764069
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

«باغ بهشت» همدان مجهز به سیستم نرم‌افزار جامع جستجوی اموات شد

گروه اجتماعی ـ مدیر آرامستان موقوفه باغ بهشت همدان عنوان کرد: همدان چهارمین استان مجهز به سیستم نرم‌افزار جامع جستجوی اموات در کشور است.

بهشت همدان مجهز به سیستم نرم افزار جامع جستجوی اموات شد

به گزارش ایکنا از همدان، محراب غیاثوند، مدیر آرامستان باغ بهشت همدان‌ امروز، 23 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آرامستان موقوفه باغ بهشت یکی از موقوفات شاخض شهرستان همدان است که در سال 1344 توسط واقف خیر اندیش، محسن قره‌گزلو جهت دفن اموات به وقف رسیده است.

وی با اشاره به اینکه حضور شهدا و علمای گرانقدر در این آرامستان رنگ و بوی خاصی به این مکان بخشیده است افزود: این مجموعه با حضور 30 نیرو کار مستقیم و 15 نیرو غیر مستقیم مشغول به خدمت رسانی به مردم و زائران اهل قبور است.

غیاثوند اشاره ای به اقدامات عمرانی آرامستان داشت و اضافه کرد: ساخت و تکمیل پروژه هزار و 80 متری فاز دوم باغ بهشت با برخورداری از سالن تطهیر، سالن اقامه نماز، سایت اداری، پزشکی قانونی از اقدامات عمرانی صورت کرفته در این مجموعه است.

مدیر باغ بهشت همدان با بیان اینکه فاز دوم آرامستان در چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید ادامه داد: این پروژه به ارزش 1 میلیارد تومان تا مرحله سفت کاری پیش رفته و در آینده نزدیک شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه 3 هزار حفره قبر در سال جاری به بهره برداری رسیده است بیان کرد: تکمیل حسینیه سید الشهدا آرمستان به مساحت هزار و 800 متر مربع و به ارزش 350 میلیون تومان و آماده سازی 5 هزار حفره قبر در راستای مدیریت بحران از دیگر اقدامات انجام گرفته در حوزه عمران است.

افتتاح فاز دوم آرامستان همدان تا چند ماه آینده

غیاثوند بیان کرد: پیاده راه سازی، جدول کشی و تجهیز آرمستان به مبلمان شهری، ساخت فضای بازی و تکمیل بخش دوم انتظامات آرامستان، تعمیر و بازسازی 18 چشمه سرویس بهداشتی و انتقال خط گاز به فاز دوم این مجموعه به طول 600 متر از دیگر اقدامات قابل ذکر در این حوزه است.

مدیر آرامستان همدان با بیان اینکه همدان چهارمین استان مجهز به سیستم نرم افزار جامع جستجوی اموات در کشور است ابراز کرد: یکی از مهمترین اقدامات این مجموعه در حوزه مدیریتی، تجهیز این مکان به سیستم نرم افزار جامع جستجوی اموات است.

وی بیان کرد: این نرم افزار امکان ثبت اطلاعات اموات به صورت آنلاین در سامانه را دارد، همچنین امکان دسترسی شهروندان به سایت آرمستان، ثبت اطلاعات مربوط به شهدا همراه با تصویر، وصیت نامه و محل دفن از دیگر قابلیت‌های این نرم افزار است.

غیاثوند با اشاره به اینکه در حال حاضر یک کیوسک وب در آرمستان فعال است گفت: به زدوی 3 کیوسک دیگر نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد تا همه بتوانند با وارد نمودن کد ملی اموات خود به محل دقیق دفن و سایر اطلاعات دست یابند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مساحت آرمستان 106 هکتار است بیان کرد: نصب 26 دوربین مدار بسته، تقویت شبکه برق، یکسان سازی قیمت قبور و ... از دیگر اقدامات مدیریت انجام گرفته در این مجموعه است.

باغ بهشت همدان آرامستان نمونه کشوری شد

وی با بیان اینکه این مکان موقوفه ای بوده و خانواده اموات پول قبر را پرداخت نمی‌کنند گفت: خانواده اموات جهت دفن عزیز خود تنها هزینه خدمات و آماده سازی قبر را پرداخت می‌کنند که این عدد 800 الی 950 هزار تومان است.

غیاثوند اظهار کرد: در این راستا تسهیلاتی به خانواده شهدا، جانباز و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز ارائه می‌شود به گونه ای که والدین شهدا به صورت رایگان، جانبازان با 30 درصد تخفیف و مددجویان با 20 درصد تخفیف به خاک سپرده می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیش فروش قبر از سال 79 ممنوع است ابراز کرد: 130 الی 150 هزار قبر در آرامستان وجود دارد که پیش بینی می شود تا 10 الی 15 سال آینده هیچ نگرانی برای نبود قبر خالی وجود ندارد این در حالی است که قبور این مجموعه 2 طبقه شده و هیچ قبرو قطعه ای در این مجموعه بازسازی نشده است.

مدیر آرامستان موقوفه باغ بهشت همدان اشاره ای به برنامه‌های فرهنگی این مجموعه داشت و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه کادر و پرسنل، نوسازی 6 دستگاه خودروی حمل میت از دیگر برنامه‌های این مجموعه است.

غیاثوند از سامان دهی و نظارت بر فعالیت مداحان با یکسان سازی لباس فرم و پرداخت تعرفه‌های مداحی و اجرای طرح جمع آوری متکدیان و اراذل و اوباش در پنج شنبه هر هفته خبر داد.

آرامستان موقوفه باغ بهشت همدان در سال 97 به دلیل اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی خوب، به عنوان آرامستان نمونه کشوری معرفی شد که از این میان می‌توان به جزء خوانی قرآن کریم در حسینیه آرامستان و برگزاری مراسم یادواره شهدا در این مجموعه اشاره کرد.

این مقام مسئول ابراز کرد: برگزاری مراسم دهه اول و دوم ماه رمضان با توزیع 12 هزار پرس غذا، برگزاری مراسم‌های مختلف همزمان با هفته دولت و دفاع مقدس، اجرای ویژه برنامه لیالی قدر و اعزام نیرو‌های کادر و پرسنل مجموعه به مشهد مقدس از دیگر برنامه‌های فرهنگی این آرامستان است.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
مرتضی
|
United States of America
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۲ - ۰۹:۱۵
0
0
سلام: هر چه گشتم لینک جستجوی اموات را در آن گورستان نیافتم.
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ۱۴:۰۵
0
0
درود بر شما لینک سایت نیست از کدوم بخش باید سرچ زد
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ - ۱۷:۰۳
0
1
چگونه به سایت جستجوی اموات میتوان دست یافت
captcha