رمز ماندگاری حماسه‌ها آمیخته شدن با هنر است
کد خبر: 3764070
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
مهدوی‌امین:

رمز ماندگاری حماسه‌ها آمیخته شدن با هنر است

گروه فرهنگی - مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه فرهنگ ماندگار با هنر آمیخته است، گفت: آمیختگی حماسه‌ها با هنر موجب ماندگاری آن حماسه و فرهنگ می‌شود.

رمز ماندگاری حماسه‌ها آمیخته شدن با هنر است

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان امروز، ۲۳ آبان در آیین رونمایی از مجموعه دو جلدی کتاب بلدچی در تالار ماه حوزه هنری لرستان، اظهارکرد: حوزه هنری لرستان در فعالیت‌های هنری موفق است که نمونه آن کتاب بلدچی است.
وی با اشاره به اینکه حادثه‌هایی در تاریخ اتفاق افتاده که جریان‌ساز و فرهنگ ساز بودند، اضافه کرد: نمونه آن عاشورای حسینی است که بعد از صدها سال هنوز ماندگار است.
مهدوی امین با ذکر این مطلب که عاشورا، فرهنگ عاشورا را بنا گذاشت و نسل عاشورایی را ایجاد کرد، ادامه داد: گاهی حوادثی مانند دفاع مقدس اتفاق می‌افتد و نسل انقلابی از آن به جا می‌ماند.

اربعین؛ زمینه‌ساز ظهور
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه دفاع مقدس و ۸ سال ایثار و فداکاری امروز یک فرهنگ است، افزود: امروز می‌بینیم فرهنگ اربعین نقش و نما پیدا می‌کند این در حالی است که نسل اربعین زمینه‌ساز ظهور خواهد بود.
وی رمز ماندگاری حماسه‌ها را آمیخته شدن با هنر دانست و گفت: یکی از راهکارهایی که می‌توان جریان‌های فرهنگی را احیا کرد آمیخته شدن با هنر است.
مهدوی امین هنر را موجب معرفت بخشی دانست و با ذکر این مطلب که هر دینی که بخواهد بماند باید برای آن آیین و مناسک ایجاد کرد، ادامه داد: عاشورا دارای تعزیه، مداح سخنران و زنجیرزنی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه هنر همواره به کمک دین آمده است، افزود: امروز نیاز کشور فرهنگ مقاومت است باید فرهنگ انقلابی و روح مقاومت در مردم دمیده شود.
وی با اشاره به اینکه هر نفسی که در زمینه دفاع مقدس بازگشت باشد متبرک است، افزود: هر عمری که در راه عاشورای حسینی به کار گرفته شد متبرک به نام پیرغلام حسینی می‌شود.

انتهای پیام

captcha