دفاتر تسهیل‌گری در توانمندسازی مناطق حاشیه‌نشین موثر هستند
کد خبر: 3764073
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

دفاتر تسهیل‌گری در توانمندسازی مناطق حاشیه‌نشین موثر هستند

گروه اجتماعی- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، یکی از مهمترین اهداف دفاتر تسهیل‌گری را برقراری ارتباط مناسب بین دستگاه‌های اجرایی و مردم با هدف توانمندسازی ساکنان مناطق حاشیه‌نشین عنوان کرد.

دفاتر تسهیل‌گری در توانمندسازی مناطق حاشیه‌نشین موثر هستند

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، عصر دیروز، ۲۲ آبان‌ماه، در جریان بازدید از دفتر تسهیل‌گری دیزج سیاوش ارومیه، با تقدیر از فعالیت‌های ارزنده جهاد دانشگاهی استان در حوزه‌های مختلف مورد نیاز جامعه، اظهار کرد: ایجاد دفاتر تسهیل‌گری، اقدام ارزشمندی از سوی جهاد دانشگاهی است تا مردم مناطق محروم و کم‌برخوردار به طور جد در مدیریت شهری و توسعه مناطق حاشیه‌نشین همکاری داشته باشند.
مصطفوی ادامه داد: آموزش و توانمندسازی و رصد مشکلات مردم مناطق محروم و حاشیه شهرها در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان اهداف اصلی دفاتر تسهیل‌گری، می‌تواند مورد برنامه‌ریزی قرار گیرد.
وی بااشاره به اینکه دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی با هدف رسیدگی به مسائل حاشیه‌نشینی و ارائه مشاوره‌های لازم در حوزه بهداشت، اشتغال، مسائل اجتماعی، اقتصادی، روانشناسی و حقوقی به ارگان‌های ذیربط و ساکنان این مناطق ایجاد شده‌اند، افزود: یکی از مهمترین اهداف این دفاتر، برقراری ارتباط مناسب بین دستگاه‌های اجرایی و مردم با هدف توانمندسازی ساکنان است.

تسهیل‌گری، یک پروسه زمان‌بر است

به گزارش ایکنا، در ادامه این بازدید، ولی عاقلی، رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی، بابیان اینکه واژه تسهیل‌گری بسیار گسترده است، افزود: در طول سال‌های گذشته از مساله تسهیل‌گری غفلت کرده‌ایم و این واژه بسیار ظریف و پیچیده است که باید توجه جدی به آن مبذول داشت.
وی افزود: شناسایی نقاط قوت و ضعف، اولین مرحله تسهیل‌گری بوده و پس از آن وارد مرحله آموزش و توانمندسازی می‌شویم که این مساله سالها طول می‌کشد و به مرحله تسهیل‌گری نباید به چشم پروژه نگاه شود، چراکه یک پروسه است که همواره و همیشه باید جریان داشته باشد و به رشد و توسعه آن توجه داشته باشیم.
دکتر عاقلی خاطرنشان کرد: امروز شکاف اجتماعی بین مردم و مسئولین وجود دارد که منجر به التهابات اجتماعی شده و به نوعی تبدیل به مسائل سیاسی و امنیتی می‌شود و دفاتر تسهیل‌گری خواهند توانست شکاف بین مسئولین و جامعه و مردم را حل کنند.
وی باتاکید بر اینکه دفاتر تسهیل‌گری به‌خصوص در مناطق حاشیه نشین می‌توانند بسیار موثر باشند، یادآور شد: با ایجاد دفاتر تسهیل‌گری در مناطق محروم و کم‌برخوردار، مردم این منطقه به دفاتر تسهیل‌گری اعتماد کرده‌اند و این دفاتر را به عنوان یک مامن و پناهگاه برای خود می‌دانند.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی، فقر اطلاعاتی در مناطق حاشیه‌نشین را یکی از مشکلات اساسی در این مناطق عنوان کرد و ادامه‌داد: دفاتر تسهیل‌گری در راستای آگاهی‌بخشی در این مناطق فعالیت می‌کنند و شناسایی افراد خیر و نیکوکار نیز از طریق این دفاتر صورت می‌گیرد تا به مشکلات مردم رسیدگی شده و در انجام اقدامات دفاتر یاری‌گر باشند.
انتهای پیام

captcha