آغاز به کار همایش بین‌المللی «معماری و شهرسازی جهان اسلام» در تبریز
کد خبر: 3764081
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶

آغاز به کار همایش بین‌المللی «معماری و شهرسازی جهان اسلام» در تبریز

گروه اجتماعی- نخستین همایش بین‌المللی «معماری و شهرسازی جهان اسلام در عصر جهانی شدن» امروز در تبریز آغاز به کار کرد.

آغاز به کار همایش بین‌المللی«معماری و شهرسازی جهان اسلام» در تبریز

به گزارش ایكنا از آذربایجان‌شرقی، مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی «معماری و شهرسازی جهان اسلام در عصر جهانی شدن» امروز با حضور استاندار آذربایجان شرقی در تبریز آغاز به کار کرد.

علی میر غلامی، دبیر علمی همایش، در این مراسم گفت: محورهای اصلی همایش، هویت اسلامی و هویت جهانی، رابطه آنها در معماری و شهرسازی جوامع اسلامی، کالایی شدن معماری و شهر و چالش جوامع اسلامی، جامعه شبکه‌ای و معماری و شهرسازی اسلامی (بازتعریف محله، شهروند)، جایگاه ارزش‌های اسلامی (عدالت، زیبایی، امنیت) در معماری و شهرسازی جوامع اسلامی در عصر جهانی شدن، رویه‌ها و الگوها در معماری و شهرسازی اسلامی در عصر جهانی شدن ( منطقه گرایی، توسعه پایدار، پست مدرن) ،مدلها در معماری و شهرسازی اسلامی در عصر جهانی شدن است.

وی افزود: 133 مقاله در دبیرخانه پذیرش شده بود که 34 مقاله به صورت سخنرانی در 2 روز ارائه و 31 مقاله نیز در کتاب مقالات همایش چاپ شده است که در اولین روز برگزاری رونمایی می‌شود.

میرغلامی خاطرنشان کرد: دو دوره از این همایش به صورت ملی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شده بود که امسال تصمیم بر آن شد که برای انتقال تجار به دیگر کشورهای اسلامی به صورت بین المللی برگزار شود.

وی ادامه داد: مهمانانی از کشورهای فرانسه و مراکش دعوت شده‌اند تا در خصوص نحوه هماهنگی سنت و مدرنیته در حوزه معماری و طراحی شهری بحث و تبادل نظر شود.

انتهای پیام

captcha