حضور پُررنگ جوانان در آزادسازی سوسنگرد
کد خبر: 3764117
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

حضور پُررنگ جوانان در آزادسازی سوسنگرد

گروه اجتماعی ـ رزمنده لرستانی با اشاره به حضور پُررنگ جوانان در آزادسازی سوسنگرد، گفت: شهدای ما روی پُل‌های متعدد و متحرک زیادی رفتند که مردم ما با آرامش و با آسایش خاطر روی پل‌های شهر قدم بگذارند پس شایسته نیست که تنها نام آن‌ها را بر روی پُل‌ها بگذاریم بلکه باید مرام آن‌را را نیز ترویج کنیم.

جامعه را با مرام شهدا آشنا کنیم/حضور پُررنگ جوانان در آزادسازی سوسنگرد

صادق شفیعیان، از رزمندگان لرستانی در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، گفت: سال 59 و در اوایل جنگ تحمیلی بود که خبر رسید شهر سوسنگرد به اشغال نیروهای بعثی درآمده است، در آن زمان با فرماندهی شهید نعمت‌الله سعیدی در قالب چهار گروهان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدیم.
وی ادامه داد: قبل از رسیدن ما به منطقه عملیات آغاز شده بود و گروهان‌های خودی پیشروی‌های زیادی داشتند، بعد از این‌که ما به عملیات آزادسازی سوسنگرد ملحق شدیم، یک روز بعد موفق شدیم که شهر سوسنگرد را به‌طور کامل از دست دشمن آزاد کنیم.
شفیعیان با اشاره به این‌که اکثر افرادی که در عملیات آزادسازی سوسنگرد حضور داشتند تیپ جوان بودند و همه زیر 20 سال داشتند، تصریح کرد: در گروهان ما افراد زیادی مانند شهید برگ‌بید بیرانوند، شهید سبزعلی بازگیر و افراد زیاد دیگری شهید، افراد زیادی مجروح شدند که بعدها به خیل شهدا پیوستند.
این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: بعد از آزادسازی سوسنگرد تا دو ماه در شهر حضور داشتیم و بعد از این مدت با اطمینان خاطر شهر به نیروهای محلی و مردم تحویل دادیم.
وی با اشاره به مسائل روز جامعه، گفت: شهدای ما روی پُل‌های متعدد و متحرک زیادی رفتند که مردم ما با آرامش و با آسایش خاطر روی پل‌های شهر قدم بگذارند پس شایسته نیست که تنها نام آن‌ها را بر روی پُل‌ها بگذاریم بلکه باید مرام آن‌را را نیز ترویج کنیم.
شفیعیان با بیان این‌که ما از درس و زندگی و خانواده و همه چیز خود به‌خاطر وطن، جمهوری اسلامی و امام خمینی(ره) گذشته و به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل رفتیم، عنوان کرد: توصیه من به جوانان این است که آن‌طور که جوانان قبل از آن‌ها حس وطن‌پرستی داشتند آن‌ها نیز این حس را در درون خود تقویت کنند، نمی‌گویم دقیقاً مانند آن‌ها باشند اما تلاش کنند حداقل گوشه‌ای از تعصب ملی که آن‌ها داشتند را در وجود خودشان تقویتکنند و داشته باشند.
این رزمنده لرستانی ادامه داد: ما جوانان و شهدای زیادی مانند شهید نعمت‌الله سعیدی و شهید همیشه زنده سیدنورخدا موسوی برای نظام و حفظ آن داده‌ایم، بنابراین انتظار داریم که جوانان ادامه دهنده راه آن‌ها باشند و برای سرافرازی و سربلندی هرچه بیشتر جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان تلاش کنند.
وی با اشاره به این‌که ایران یک کشور آزاد و مستقل است، عنوان کرد: کشوری که آزاد و مستق عمل کند دشمنان زیادی دارد و این انتظار از جوانان امروز می‌رود که مانند جوانان نسل گذشته در مقابل دشمنان ایستادگی کنند چراکه تجربه نشان داده است زمانی که دشمنان ایستادگی جوانان ما را ببینند، قطعاً عقب‌نشینی خواهند کرد.
شفیعیان افزود: از دوستداران کشور، نظام و وطن انتظار می‌رود که در مقابل دشمن بایستند که هم ادامه دهنده راه شهدا باشند و هم مشت محکمی بر دهان دشمن باشد.
یادآور می‌‏شود، عملیات سوسنگرد از عملیات جنگی ایران در جریان جنگ ایران و عراق با هدف نجات سوسنگرد از خطر سقوط حتمی بود و این عملیات در محور سوسنگرد به‌صورت نیمه‌گسترده در 26 آبان سال 1359 به فرماندهی دفتر تهران انجام شد.
هدف عملیات، نجات سوسنگرد از خطر سقوط حتمی بود و بعد از نخستین تلاش دشمن برای محاصره سوسنگرد در ابتدای مهرماه و بعد از سقوط خرمشهر در اواسط آبان، دشمن یک‌بار دیگر برای تصرف شهر اقدام کرده و آن را محاصره کرد.
در شرایطی که مدافعان شهر آخرین مقاومت‌ها را انجام می‌دادند، دو گردان زرهی از ارتش با همراهی نیروهای سپاه، بسیج و ستاد جنگ‌های نامنظم دکتر چمران، در امتداد جاده سوسنگرد-حمیدیه دست به حمله زده و ضمن شکستن خط محاصره، عراقی‌ها را از داخل شهر عقب راندند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۲۲:۰۶
0
0
درود خدا بر همه شهداء و رزمندگان خطه دلاور خیز لرستان.درود خدا بر راوی عزیز جناب شفیعیان گرامی.
captcha