نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه آموزش و پژوهش قرآن و نهج‌البلاغه تسنيم کرمان
کد خبر: 3764132
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵

نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه آموزش و پژوهش قرآن و نهج‌البلاغه تسنيم کرمان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه آموزش و پژوهش قرآن و نهج‌البلاغه تسنيم کرمان در زمینه تحقیقات و پژوهش به تدوین و تألیف کتاب‌های مذهبی و تولید نرم‌افزارهای قرآن و نهج‌البلاغه می‌پردازد.

به گزارش ایکنا؛ مؤسسه آموزش و پژوهش قرآن و نهج‌البلاغه تسنيم کرمان در زمینه تحقیقات و پژوهش به تدوین و تألیف کتاب‌های مذهبی و تولید نرم‌افزارهای قرآن و نهج‌البلاغه می‌پردازد.

مؤسسه تسنیم در شهر کرمان پنج شعبه و در همه شهرهای استان یک شعبه دارد که تعداد بسیاری کتاب و نرم‌افزارهای قرآنی در این زمینه منتشر کرده‌اند.

همچنین، دوره‌های آموزشی بسیاری در زمینه سبک زندگی اسلامی بر مبنای کتاب مفاتیح‌الحیاة آیت‌الله جوادی عاملی برگزار شده است. البته مباحث زندگی اسلامی توسط اساتید مختلف در دوره‌ها تدریس و کتاب آن نیز منتشر شده است.

دوره بوستان زندگی ویژه کودکان 4 تا 6 سال با هشت عنوان اصول اعتقادات، مهدویت، مهارت‌های زندگی، قرآن و ... در حال برگزاری است.

دانش‌آموزان قرآنی در شهرستان‌های مختلف استان کرمان توسط گروهی از سوی مؤسسه  شناسایی و به چندین گروه‌ 15 نفره تقسیم شده‌اند که هر گروه زیر نظر یک مربی فعالیت می‌کند.

این گروه‌ها در اردوهای تفریحی-فرهنگی در مناطق کرمان تحت آموزش قرار می‌گیرند. محتوای آموزشی این دوره‌ها شامل مهدویت و حفظ موضوعی آیات قرآن است که برنامه‌ریزی شده و بروشور آن در اختیار مربی قرار گرفته است. مربی هر گروه در طول یک سال طبق این بروشور مطالب آموزشی را به قرآن‌آموزان ارائه می‌دهد.

برای مربیان این طرح که هر ساله اجرا می‌شود نیز کلاس‌های آموزشی برگزار شده است.

یادآور می‌شود، مؤسسه آموزش و پژوهش قرآن و نهج البلاغه تسنيم در استان کرمان، خیابان حافظ، کوچه قبل از مسجد الرضا(ع) واقع است.

انتهای پیام

captcha