تاکید بیشتر مدیران بر تبلیغ و ترویج در برنامه‌های قرآنی
کد خبر: 3764134
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰

تاکید بیشتر مدیران بر تبلیغ و ترویج در برنامه‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ محمدمهدی بحرالعلوم عنوان کرد: وقتی قرار است در دستگاهی کار قرآنی انجام شود مدیران به سراغ برگزاری مسابقات می‌روند که هم سر و صدا دارد و هم راحت انجام می‌شود و از خیلی کارهای قرآنی دیگر صرف نظر می‌کنند. یعنی بیشتر به تبلیغ و ترویج پرداخته می‌شود تا آموزش و پژوهش و این آفتی است که در کشورمان وجود دارد.

بحرالعلوم

به گزارش ایکنا از خوزستان، محمدمهدی بحرالعلوم رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در نشست با شورای مرکزی قرآن و عترت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که عصر امروز 23 آبان‌ماه در این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه اهواز از لحاظ کیفی در بین 5 دانشگاه برتر کشور قرار دارد، اظهار کرد: در ارزیابی‌های صورت گرفته این دانشگاه حضوری مطلوب در رشته‌های مختلف دارد.

وی با بیان اینکه در وزارت بهداشت یک دوره 5 ساله برنامه قرآن و عترت را طراحی شده که سیستم کلی این برنامه مشخص است، گفت: وزارت بهداشت جایگاه خوبی در عرصه قرآنی دارد اما تا دستیابی به جایگاه مطلوب فاصله داریم و باید با همکاری و همراهی یکدیگر این مسیر را طی کنیم.

بحرالعلوم عنوان کرد: آفتی که در کشور وجود دارد این است که وقتی می‌خواهد در هر دستگاهی کار قرآنی انجام شود مدیران به سراغ برگزاری مسابقات می‌روند که هم سر و صدا دارد و هم راحت انجام می‌شود و از خیلی کارهای قرآنی دیگر صرف نظر می‌کنند. یعنی بیشتر به تبلیغ و ترویج پرداخته می‌شود تا آموزش و پژوهش.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: در این مرکز سه هدف تعریف شده که اولین آن جذب حداکثری است؛ چهار گروه را می‌توان در فعالیت‌های قرآنی متصور شد؛ گروه اول که به طور مستمر فعالیت قرآنی دارند. گروه دوم گرایش مثبت به قرآن دارند یعنی از برنامه ‌های قرآنی استفاده می‌کنند، گروه سوم کسانی هستند که اصلا به دنبال برنامه‌های قرآنی نیستند و گروه چهارم هم تعارض و عناد با برنامه‌های قرآنی دارند که البته تعدادشان بسیار اندک است.

وی افزود: هنر ما باید این باشد که با طراحی برنامه‌ و عملکرد به دنبال جذب حداکثری گروه دوم و سوم باشیم. در جشنواره قرآن وزارت بهداشت هم به دنبال جذب حداکثری به عنوان هدف و رسالت اولیه هستیم. این اتفاق(جذب حداکثری) در دانشگاه اهواز خوب نیفتاده است. درست است که دانشگاه اهواز در کیفیت خوب عمل کرده اما در جذب ضعیف است. هدف دوم مهمتر از هدف اول است یعنی ارتقا کیفی فعالیت‌های قرآن و عترت در همه ارکان وزارت بهداشت؛ به این معنا که اگر کاری در وزارت با عنوان قرآنی انجام می‌شود با کیفیت خوب انجام شود اگر می‌خواهیم برنامه اجرا کنیم کیفیت اجرا و محتوای آن باید در حد قابل قبول و استاندارد باشد. معتقدم اگر برنامه قرآنی باکیفیت تعریف شود جذب مخاطبش هم تامین می‌شود.

بحرالعلوم ادامه داد: تاثیرگذاری و تغییر هدف دیگر است؛ همه کارها و برنامه‌های قرآنی با این هدف صورت می‌گیرد که افراد در قبل و بعد اجرای برنامه‌ها تفاوت کنند. البته این هدف خیلی سخت است و شاید قابل ارزیابی هم نباشد.

وی در پایان عنوان کرد: در همه اهدافی که بیان شد باید همه جانبه حرکت کنیم و اگر یکی را بخاطر دیگری زمین بگذاریم به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

انتهای پیام

captcha