عضو انجمن کلیمیان ایران: خدا محوری نقطه اشتراک بین همه ادیان و مذاهب است
کد خبر: 3764141
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸

عضو انجمن کلیمیان ایران: خدا محوری نقطه اشتراک بین همه ادیان و مذاهب است

عضو انجمن کلیمیان ایران گفت: بشریت بعد از ظهور منجی و موعود خدا را به یک نام می‌خواند چرا که خدا محوری نقطه اشتراک بین همه ادیان و مذاهب است.

به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: دکتر آرش آبایی ظهر امروز در پیش نشست تخصصی همایش بین‌المللی امام رضا(ع) در سالن جلسات امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان کرد: خدامحوری در دین یهود وجود دارد و در تورات آیات و نشانه‌های زیادی از خدا آمده است. در تورات این گونه بیان شده که خداوند آسمان و زمین را آفرید این آیه نشان می‌دهد جهان دارای صاحب است. وجود خداوند در تورات بدیهی است و تلاشی برای اثبات خدا نشده است و بیشتر تلاش برای فهماندن تکالیف الهی پیروان و سعادت است و بعدها مباحث الهیات در اثبات خدا ایجاد می‌شود. حیات انسان وابسته به خداست و انسان با فرامین الهی جان تازه‌ای می‌گیرد و به سعادت دست می‌یابد. خداوند از افکار بشریت آگاه است و انسان آن چه را در فطرت دارد نمی‌تواند از خدای متعال پنهان کند.

عضو انجمن کلیمیان ایران اظهار کرد: خداوند در تورات در همه جای جهان وجود دارد در آیات مربوط به گفت‌وگوی خدا با موسی می‌بینیم که این گفت‌وگو با یک خار انجام می‌شود و در تفسیر می‌آید که نشان دهنده حضور خدا در همه جهان است.خداوند در تورات بارها تکرار می‌کند که من خالق تو هستم و تو بنده من هستی و اینها نشان دهنده خدامحوری است. در این آیات خداوند بندگان خود را از ظلم و ستم پرهیز می‌دهد و عبادت و بندگی را به آنها گوشزد می‌کند. در تورات خداوند بارها می‌فرماید من خدای خالق تو هستم و تو را از سرزمین مصر خارج کردم و بنی‌اسرائیل را از ظلم رهانیدم.ما به خدای یکتا معتقدیم و نماز می‌خوانیم و عبادت می‌کنیم و به گفت‌وگوی ادیان باور داریم.

وی خاطرنشان کرد: در دین ما دیدگاه‌های مادی نفی نمی‌شود بلکه سرچشمه حیات و روزی را خدا می‌دانیم و در هنگام خوردن و نوشیدن نیز دعا می‌کنیم و در هفته یک روز برای عبادت و فراغت از کار تعطیل هستیم البته ما عبادات‌ روزانه هم داریم.

آبایی بیان کرد: خداوند به نیات و اندیشه بندگان خود واقف است از این رو باید قدردان و شکر گزار خداوند باشیم و با پرهیز از بدی و معاصی راه سعادت را بپیمائیم.
انتهای پیام

captcha