رقابت گروه‌های نمایشی 9 استان در جشنواره ملی تئاتر آیات
کد خبر: 3764149
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱
سهرابی خبر داد:

رقابت گروه‌های نمایشی 9 استان در جشنواره ملی تئاتر آیات

گروه فرهنگی ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از رقابت گروه‌های نمایشی 9 استان کشورمان در جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شامگاه چهارشنبه، 23 آبان‌ماه در مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر این استان و افتتاحیه جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: امروز افتتاحیه جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات صورت می‌گیرد که در آن گروه‌های نمایشی از 9 استان کشور طی روزهای 25 تا 28 آبان ماه در شیراز برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: امسال در جشن چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد برپایی جشن‌های متعددی هستیم که اولین آن بعد از ماه‌های محرم و صفر جشن تئاتر و خانواده هنرهای نمایشی بود.
سهرابی با بیان اینکه شعار جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در سال 97 افتخار به گذشته و امید به آینده است، گفت: بر همین اساس تا بهمن‌ماه امسال که همزمان با دهه انقلاب ویژه برنامه‌هایی را برای معرفی دستاوردهای نظام و افتخاراتی که در طول این چهل سال به دست آورده‌ایم را اجرا خواهیم کرد.
مدیرکل ارشاد فارس با تصریح اینکه شیواترین و تأثیرگذارترین روش نهادینه کردن مفاهیم، ابزار قدرتمند هنر است، امیدواری و نشاط را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: این وظیفه هنرمند است که بتواند با زبانی شیوا و رسا این پیام‌ها را به جامعه القا کند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس ادامه داد: با داشتن جوان‌های خوش فکر، خلاق، پویا نباید آرام نشست و در مقابل هجمه‌ها آثاری فاخر تولید کرد تا فکر و اندیشه و هویتمان را از دست نرود.
وی با یادآوری اینکه شورای سیاستگذاری با خرد جمعی تصمیم بر این گرفت تا با کم کردن گروه‌های نهایی جشنواره بتواند بر کیفیت آن افزایش دهد، تأکید کرد: اصولاً جشنواره، میدانی برای رقابت هنرمندان و رسیدن به درجات بالاتر هنری است که در زمانی خاص اجرا و برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه جشنواره نباید به این سه روز ختم شود، گفت: اجرای گروه‌های نمایشی مرحله نهایی جشنواره و بخش جنبی توسط انجمن هنرهای نمایشی استان بعد از پایان جشنواره آغاز شده و در همه شهرستان‌های استان و حتی استان‌های همجوار همچون یزد اجرا خواهد شد.
سهرابی در ادامه به ارائه توصیه‌هایی به انجمن هنرهای نمایشی پرداخت و گفت: انجمن نمایش فارس باید برای به وجود آوردن روحیه فعال و پویا در گروه‌های نمایشی، تقویت روحیه اخلاق مداری و احترام به پیشکسوتان نسبت به تهیه و تدوین منشور اخلاقی هنرمندان تئاتر اقدام کند و آن را به امضای هنرمندان برساند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: انجمن نمایش استان فارس باید به جای برگزاری جشنواره در جهت حمایت مادی و معنوی گروه‌های نمایشی قدم برداشته و با راه‌اندازی فستیوال‌ها و اجراهای عمومی و تقویت آن‌ها در این مسیر گام بردارند.
سهرابی با بیان اینکه به نظر می‌رسد نیاز به دوره‌های آموزشی و جای خالی آن برای هنرمندان هنرهای نمایشی چه در شهرستان و چه در مرکز احساس می‌شود، گفت: دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت با ارائه مدرک اموزشی معتبر به صورت جدی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha