احساس امنیت 87 درصدی زائران در کشور عراق
کد خبر: 3764151
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
نظرسنجی اربعینی ایسپا؛

احساس امنیت 87 درصدی زائران در کشور عراق

گروه جامعه ــ‌ طبق نتايج نظرسنجی ايسپا با موضوع زيارت اربعين، 88.7 درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند که در کشور عراق احساس امنیت داشته‌اند و تنها 9.8 درصد در پاسخ به این سؤال گزینه خیر را انتخاب کرده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)؛ بخشی دیگر از نتايج نظرسنجی ايسپا با موضوع زيارت اربعين كه از ششم تا 11 آبان ماه جاری، انجام شده بود، منتشر شد.

این نظرسنجی از افرادی صورت گرفته است که برای ورود به کشور، مرزهای زمینی شامل شلمچه، چزابه و مهران را انتخاب کردهاند. حجم نمونه نظرسنجی هزار و 491 نفر بوده است.

یکی از پرسش‌های این نظرسنجی حضور در سایر شهرهای زیارتی عراق بوده است که پاسخگویان به صورت چند پاسخی می‌توانستند پاسخ خویش را ارائه دهند که در این میان 93.2 درصد از پاسخگویان اعلام کرده‌اند که به نجف اشرف، 45.6 درصد به کاظمین و 33.7 به سامرا مشرف شده‌اند.

محور دیگر مورد بررسی در این نظرسنجی احساس امنیت زائران در کشور عراق بوده است. 88.7 درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند که در کشور عراق احساس امنیت داشته‌اند. تنها 9.8 درصد در پاسخ به این سوال گزینه خیر را انتخاب کرده‌اند.

بنابر نتایج نظرسنجی، پاسخگویان میزان 72.3 درصد رضایت خود را از پذیرایی مردم عراق خوب و خیلی خوب ارزیابی کرده اند و 48.9 درصد نیز در مجموع از ساماندهی زائران در کشور عراق خوب و خیلی خوب ارزیابی کرده‌اند.

مطلب دیگری که  مورد سنجش قرارگرفته است درمورد مکان‌های مورد استفاده زائران برای استراحت در داخل شهرهای عراق بود که طبق نتایج به دست آمده 44.4 درصد از پاسخگویان از «موکب‌ها»، 19.3 درصد از «خانه های مردم عراق»، 29.3 درصد از «حسینیه‌ها و نمازخانه‌ها»، 5.9 درصد از «هتل‌ها و مسافرخانه‌ها»، 1.8 درصد از «فضای باز در خیابان‌ها و معابر» و پنج درصد از «فضای اماکن زیارتی» استفاده کرده‌اند. 63.8 درصد پاسخگویان  بیشتر از موکب‌های ایرانی و 34.3 درصد موکب‌های عراقی استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha