پیشنهاد ساخت شهرک صنعتی به دولت جهت رونق کسب و کار/ 50 دانشگاه ایران وقفی مدیریت می‌شوند
کد خبر: 3764256
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲
مدیرکل اوقاف بوشهر عنوان کرد:

پیشنهاد ساخت شهرک صنعتی به دولت جهت رونق کسب و کار/ 50 دانشگاه ایران وقفی مدیریت می‌شوند

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر با اعلام اینکه تعداد 50 دانشگاه ایران اوقافی هستند و به شیوه وقفی مدیریت می‎شوند، عنوان کرد: در یکی از شهرهای استان بوشهر یک رقبه با هکتارها زمین داریم که به دولت به عنوان ظرفیت خوب اقتصادی و درآمدزا جهت ایجاد و ساخت شهرک صنعتی و رونق کسب و کار پیشنهاد داده‌ایم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، طی آئینی در نشست تخصصی «ترویج فرهنگ وقف» با اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، چهارشنبه شب 23 آبان به مناسبت «هفته وقف» در محل سالن کنفرانس شهید علی محمدی تحصیلات تکمیلی این دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور، عضو شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر در ابتدای این همایش با اشاره به اینکه دو نوع وقف منفعتی و انتفاعی داریم که در سامانه جامعه موقوفات سازمان اوقاف و امورخیریه ثبت می شود، اعلام کرد: اجرای امینانه واقفین خیراندیش یکی از وظایف اداره اوقاف در شهرستاهاست.

اعزام زائر اولی ها به مشهد مقدس و کربلای معلی

وی در ادامه افزود: اجرای 64 شناسه برنامه های فرهنگی از عید تا عید، توزیع 10 هزار مصحف شریف، توزیع 13 هزار پذیرایی روزانه بین زائرین اربعین در موکب شهدای مدافع حرم، برگزاری سوگواره بصیرت عاشورای، برپایی نمایشگاه وقف و رسانه، اعزام 500 نفر روحانی تبلیغ و اعزام زائر اولی ها به مشهد مقدس و کربلای معلی از دیگر برنامه های مناسبتی و فرهنگی این سازمان است.

ساخت بزرگترین بیمارستان سرطان خاورمیانه در تهران

حجت الاسلام اسماعیل پور اشاره کرد: بزرگترین و مجهزترین بیمارستان سرطان خاورمیانه در قالب وقف مشارکتی در تهران در حال ساخت است.

وی اظهار کرد: نزدیک به 6 هزار و 800 موقوفه علمی و پژوهشی در ایران به ثبت رسیده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ادامه داد: تعداد 50 دانشگاه ایران اوقافی هستند و به شیوه وقفی مدیریت می شوند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر با ابراز اینکه وقف مشارکتی بهترین راهبرد اقتصاد مقاومتی است، گفت: بیشترین وقف‎های استان بوشهر وقف‎های اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شوند.

پیشنهاد ساخت شهرک صنعتی به دولت جهت رونق کسب و کار

وی اضافه کرد: حتی در یکی از شهرهای استان بوشهر یک رقبه با هکتارها زمین داریم که به دولت به عنوان ظرفیت خوب اقتصادی و درآمدزا جهت ایجاد و ساخت شهرک صنعتی و رونق کسب و کار پیشنهاد داده ایم.

این استاد حوزه و دانشگاه با عنوان اینکه برخی بر این نظریه هستند که می بایست بخشی از نیات موقوفات ما در اختیار مسائل تربیتی و اخلاقی قرار بگیرد، بیان کرد: بیش از 60 درصد از موقوفات استان بوشهر که هزینه های درآمدی آن در بخش معارفی صرف می شود و بزودی مرکز مشاوره اسلامی در حوزه خانواده با همکاری حوزه علمیه قم و بوشهر در مرکز استان راه اندازی می شود.

مصون ماندن مردم جامعه از دامنه مفاسد با تربیت و اخلاق

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر در ادامه اظهار کرد: برخی از مسائل ساختاری کشور را می توان با تعیین مسیر جهت به سمت تعالی و مصون ماندن از فساد و آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها سوق دهیم و لذا جهت دادن مردم جامعه به سمت تربیت و اخلاق موجب می شود که دامنه مفاسد کم شود.

تدریس جایگاه وقف از نگاه اسلام ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد در بوشهر

گفتنی است در این نشست تخصصی رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر از راه افتادن دفتر خیرین دانشگاهی در این دانشگاه خبرداد و مطرح کرد: در تمامی کلاس های این دانشگاه اهمیت و جایگاه وقف از نگاه اسلام برای دانشجویان توسط اساتید با مشارکت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر تدریس شود.

حامد فکوری

captcha