درمان روزانه 80 نفر به صورت رایگان در موقوفه عبدالله رضوی
کد خبر: 3764270
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰

درمان روزانه 80 نفر به صورت رایگان در موقوفه عبدالله رضوی

گروه فرهنگی - مدیر مجموعه موقوفه عبدالله رضوی گفت: اهداف این موقوفه کاملا به صورت عام‌المنفعه و در بخش‌های مختلفی مشغول فعالیت است به گونه‌ای که می‌توان گفت در حال حاضر در بخش درمانگاه این موقوفه به صورت روزانه 80 نفر به صورت رایگان درمان می‌شوند.

درمان روزانه 80 نفر به صورت رایگان در موقوفه عبدالله رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی هاشم یوسفی امروز در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه خورشیدی 120 کیلوواتی شهید حججی در موقوفه عبدالله رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این مجموعه تعداد 170 دانش‌آموز را که همه آن‌ها یتیم هستند و یکی از شروط پذیرش دانش‌آموز این مرکز یتیم بودن آن‌ها است، نگهداری می شوند. علاوه بر این، اطعام بیش از 4000 نفر در روز عاشورا از جمله خدماتی است که در این موقوفه به آن پرداخته می‌شود.


وی ادامه داد: فضای آموزشی موقوفه عبدالله رضوی در سال 93 در طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار اولین مدرسه و تنها مدرسه‌ شناخته شده در سطح کشور است چراکه توانسته موفقیت‌های خوبی را کسب کند.


در ادامه حمید اسماعیلی، مدیر اجرایی این پنل‌های خورشیدی، در این مراسم با بیان اینکه عمر این نیروگاه خورشیدی 20 تا 25 هزار سال است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این نیروگاه 120 وات است و تمام تجهیزاتی که در آن مورد استفاده قرار گرفته، از تجهیزاتی است که در مشهد ساخته می‌شود و تنها یکی از قطعات آن که برق پنل را به برق شهری تبدیل می‌کند، وارداتی است.


وی گفت: انرژی که در ایران مصرف می‌شود، با استفاده از سوخت فسیلی است و مشکل عمده‌ای که در این زمینه وجود دارد، این است که سالانه حدود 75 درصد این نیروها بر اساس استفاده نادرست از اینگونه سوخت‌ها هدر می‌رود.


مدیر اجرایی نیروگاه برق خورشیدی عنوان کرد: ما باید از انرژی خورشیدی بهترین استفاده را داشته باشیم چرا که هر یک ساعتی که نور خورشید به زمین می‌تابد، می‌تواند نیاز یک سال تمام کره زمین را تامین کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق باید نیروی برق شبکه خود را توسعه دهد و بر همین اساس استفاده از نیروگاه‌هی خورشیدی، بادی و... را که نیاز به توسعه شبکه دارد را کاهش دهند؛ این در حالی است که مشهد نسبت به کل کشور به میزان 1538 مگابایت انرژی استفاده می‌کند اما با این وجود تنها 3.5 مگابایت آن از طریق انرژی خورشیدی تامین می شود.

این نیروگاه تولید 180 هزار کیلووات ساعت برق در سال را به همراه دارد و همچنین منجر به صرفه جویی 57 هزار و 600 لیتر سوخت فسیلی و کاهش تولید 120 کیلو گرم کربن می‌شود. همچنین این نیروگاه با کاشت 6000 اصله درخت برابری دارد، درآمد سالانه آن مبلغی بالغ بر یک میلیون و 600 هزار ریال است و با سرمایه گذاری بالغ بر هفت میلیارد و 180 میلیون و 80 هزار ریال صورت گرفته است.

انتهای پیام

captcha