نگاه سطحی به هنر جامعه را از مواهب فرهنگی محروم می‌کند
کد خبر: 3764316
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵

نگاه سطحی به هنر جامعه را از مواهب فرهنگی محروم می‌کند

گروه فرهنگی ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نگاه سلیقه‌ای و سطحی به هنر را موجب محروم ماندن جامعه از مواهب فرهنگی دانست

نگاه سطحی به هنر جامعه را از مواهب فرهنگی محروم می‌کند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی روز گذشته، 24 آبان‌ماه در آیین اختتامیه سومین جشنواره تئاتراستانی بسیج در مجتمع فرهنگی و هنری تبریز، نگاه سلیقه‌ای و سطحی به هنر را موجب محروم ماندن جامعه از مواهب فرهنگی عنوان کرد و گفت: این نوع نگاه ضمن اینکه محرومیت فرهنگی ایجاد می کند جریان بهره‌وری را نیز سد می‌کند.

وی تاکید کرد: باید بهره‌وری از هنر به دور از نگاه سلیقه‌ای و با نگاه تخصصی باشد تا توسعه فرهنگ با نگاه متوازن و همه جانبه اتفاق بیفتد.

محمدپور با اشاره به اهمیت هنر نمایش، تولید محتوای نمایشی را از ضرورت‌های این حوزه عنوان کرد و افزود: باید محتوای نمایش امروز نشان گر ارزش‌ها و تاریخ و تمدن و هویت اسلامی و ایرانی ما باشد.

وی برگزاری جشنواره تئاتر بسیج را حرکتی برای شتاب‌بخشی بیشتر به تعالی و بالندگی این هنر در جامعه دانست.

محمدپور همچنین از رشد فزاینده اجرای تئاتر در شش ماهه‌ اول امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال در ٦ ماهه اول سال، ٩١ مجوز اجرای تئاتر صادر شده و در سال جاری یکهزار و ٢٣١ دفعه نمایش به روی صحنه رفته که بیش از ٢٧ هزار تماشاگر از آنها دیدن کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه تعداد نمایش های اجرا شده و تماشاگران آن در استان نسبت به سال پیش افزایش خوبی داشته است، اظهارکرد: سال گذشته ١٥١ مجوز اجرا صادر شده بود و یک‌هزار و ٧٨٧ دفعه نمایش به صحنه رفت و بیش از ٢٥ هزار نفر تماشاگر این تئاتر ها بودند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ٧٦ سالن نمایش با ٢٠ هزار و ٦٤ صندلی در آذربایجان شرقی فعال است و از این تعداد تنها ٩ سالن از استانداردهای لازم برخوردار است.

محمدپور بیان کرد: فرهنگ و هنر خود مسیرش را برای حرکت پیدا می‌کند و نمی توان سدی در برابر آن ایجاد کرد و این حرکت را خود هنرمندان موجب می‌شوند.

انتهای پیام

captcha