برگزاری همایش «علامه طباطبایی» در تبریز
کد خبر: 3764320
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

برگزاری همایش «علامه طباطبایی» در تبریز

گروه اجتماعی ـ اولین همایش دانش‌آموزی یادواره «علامه طباطبایی» عصر روز گذشته، 24 آبان‌ماه در هنرستان امام صادق(ع) تبریز برگزار شد.

برگزاری همایش دانش آموزی یادواره علامه طباطبایی در تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اولین همایش دانش‌آموزی یادواره «علامه طباطبایی» عصر روز گذشته، 24 آبان‌ماه در هنرستان امام صادق(ع) تبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدعلی فقیه، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در این همایش اظهار کرد: سه شخصیت مهم و برتر معاصر خطه آذربایجان یعنی علامه طباطبایی، علامه امینی و علامه جعفری مصداق حدیث ثقلین و مفسر قرآن و احیاکننده سنت و سیره پیامبر گرامس اسلام (ص) بودند.

وی ادامه داد: مرحوم علامه طباطبایی می فرمایند که انسان نه برای دنیا بلکه دنیا برای انسان خلق شده است و البته این بدان معنی نیست که انسان در دنیا به دنبال هوا و هوس و خرافه و افکار پوچ رود.

رییس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: این سخن علامه طباطبایی بدان معنی است که اسنان در دنیا باید دنبال خرد و اندیشه رود تا بتواند از این جهان به طور جامع و کامل بهره برداری کند.

حجت‌الاسلام فقیه افزود: زندگی بر اساس عقل و اندیشه می‌تواند کلید موفقیت و راز سعادت انسان باشد.

وی با اشاره به دشمنی‌های مستکبران با نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: همه این دشمنی‌ها به این دلیل است که می‌دانند ما سرمایه‌هایی چون علامه طباطبایی داریم که شاگردانی چون شهید مطهری را پرورش داده است که اندیشه و خردورزی اش شکوفا شده است.

رییس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس نظر مرحوم علامه طباطبایی، یک نوجوان در سایه پرورش تعقل و اندیشه و مطالعه است که می‌تواند دنیا را تسخیر کند.

علی جعفری، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز نیز در این مراسم اظهار کرد: علامه طباطبایی از برجسته‌ترین و تاثیرگذارترین مفسرین قرآن است و در زهد و تقوا شخصیتی بی نظیر در قرن اخیر بود و مایه افتخار برای جهان اسلام و عالم تشیع است.

وی ادامه داد: از آنجایی که این مفسر عارف و عالم عابد و فیلسوف معاصر در شهر تبریز متولد شده و با توجه به این که در سال 2018 میلادی شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام معرفی شده است و با توجه به نقش پرورش علمای برجسته و وارسته و مبارز همچون شهید مطهری، آیت الله دکتر بهشتی و آیت الله جوادی آملی توسط علامه طباطبایی(ره) و در راستای معرفی الگو به ویژه الگوهای منصوب به این شهر علم، ادب، فرهنگ، هنر، دیانت و ولایت یعنی شهر تبریز ،آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز تصمیم برای برگزاری این همایش دانش آموزی کرد.

در پایان این همایش از 14 مقاله برتر و منتخی همایش و همچنین از نخبگان دبیرستان علامه طباطبایی تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha