مسئولان مشوق‌هایی برای فرزندآوری جوانان ارائه کنند
کد خبر: 3764342
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
نماینده ولی فقیه در گیلان:

مسئولان مشوق‌هایی برای فرزندآوری جوانان ارائه کنند

گروه اجتماعی - آیت الله فلاحتی، با اشاره به اینکه نرخ فرزندآوری در استان به صفر رسیده است، اظهار کرد: ارائه مشوق‌هایی برای فرزندآوری جوانان از طرف مسئولان تاثیرگذار است.

مسئولان مشوق‌هایی برای فرزندآوری جوانان ارائه کنند

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 24 آبان با حضور در بقعه و مسجد امام حسین(ع) پایین محله لیفشاگرد شهرستان صومعه‌سرا در بین مردم، اظهار کرد: امروز سطح آگاهی مردم نسبت به گذشته تفاوت دارد و ارتقا پیدا کرده است.

وی به وضعیت صومعه‌سرا به‌ ویژه روستاهای این شهرستان اشاره کرد و افزود: بیکاری و نبود زمین‌های کشاورزی از مشکلات صومعه‌سرا محسوب می‌شود و با وجود جوانان تحصیلکرده، فضای کار در این شهرستان وجود ندارد.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه فضای کار با وجود زمین کشاورزی و احداث کارخانه ایجاد می‌شود، تصریح کرد: اکنون نمی‌توان برای احداث کارخانه‌های بزرگ به دولت فشار وارد کرد، زیرا این امر نیازمند سرمایه‌گذاری بسیار است.

آیت‌الله فلاحتی، با پیشنهاد تقویت بنگاه‌های تولیدی کوچک و زودبازده برای ایجاد اشتغال در مناطق مختلف گیلان، بیان کرد: با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت می‌توان برای جوانان بیکار ایجاد اشتغال کرد.

وی عمده‌ترین مشکل جامعه را بیکاری جوانان عنوان کرد و گفت: مشکل برق، آب شرب، آسفالت راه روستایی و… در مراحل بعدی قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به اینکه نرخ فرزندآوری در استان به صفر رسیده است، اظهار کرد: ارائه مشوق‌هایی برای فرزندآوری جوانان از طرف مسئولان تاثیرگذار است.

آیت‌الله فلاحتی، به افزایش سن ازدواج جوانان اشاره کرد و یادآور شد: مسئولان به ‌ویژه دهیاران و شورای روستاها باید برای معضل مذکور چاره‌اندیشی کنند.

وی با بیان اینکه با حضور در مناطق مختلف گیلان مشکلات مردم را با صدای بلند به گوش مسئولان می‌رسانیم، تصریح کرد: امروز جوانان ما باید کارآفرین باشند تا بتوانیم مشکل بیکاری را برطرف کنیم.

انتهای پیام

captcha