انتظار؛ جریان جهانی و متعلق به همه ادیان
کد خبر: 3764364
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰

انتظار؛ جریان جهانی و متعلق به همه ادیان

گروه معارف ـ امام جمعه نکا با بیان اینکه جریان حضرت مهدی(عج) یک جریان فرقه‌ای و مذهبی است که اختصاص به شیعه و مسلمانان ندارد و متعلق به همه ادیان و مکاتب و مذاهب است، گفت: انتظار نیز یک جریان جهانی است که هیچ شبهه‌ای در آن نیست.

انتظار؛ یک جریان جهانی و متعلق به همه ادیان، مکاتب و فرق
حجت‌الاسلام محمدی لائینی، امام جمعه نکا در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) امام یازدهم به همه معتقدان و پویندگان ولایت و نیز محضر شریف آقا امام زمان(عج) اظهار کرد: با شهادت امام عسکری(ع) مسئله آغاز امامت و رهبری امام زمان(عج) آغاز می‌شود که باید این مناسبت را تبریک گفت.

وی افزود: حضرت مهدی(عج) ذخیره خدا و بقیة‌الله و آغازگر حکومت عدل جهانی و آینده سفید و روشن و نورانی تاریخ بشری است که در همه کتاب‌های آسمانی گذشته خداوند وعده‌اش را داده است.

همه در انتظار آمدن یک مصلح

لائینی با بیان اینکه همه ادیان و مکاتب در انتظار آمدن یک مصلحی است تا جهان را احیا و پراز عدل و داد کند، تصریح کرد: هر کسی آن مصلح مورد انتظار و شناخت خودش را به نامی  می‌شناسد؛ مسیحیان در انتظار مسیح هستند که مسیح می‌آید، حکومت عدل هزار ساله را برقرار می‌کند، مسلمان‌ها که شامل شیعه و سنی معتقد به حضرت مهدی هستند و این شخصیت معصوم و از نسل پیامبر اسلام  است او با آمدنش دنیا  را اصلاح و حکومت عدل جهانی را برقرار خواهد کرد.

وی افزود: حضرت موعود با ظهورش امنیت و عدالت کل، ایمان و معنویت مطلق همراه با رفاه مادی برقرار خواهد کرد و زندگی سرشار از معنویت و رفاه معنوی در زمان ایشان برقرار می‌شود و خداوند چنین وعده‌ای را داده و این وعده تخلف پیدا نمی‌کند و جهان منتظر چنین شخصیتی است.

امام جمعه نکا با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در خطبه غدیریه خودشون نام حضرت مهدی(عج) را چندبار گفتن و از ایشان تجلیل کردند، اظهار کرد: امامان دیگر هم از حضرت مهدی سخن گفتن و بشارت دادن و جریان حضرت مهدی یک جریان فرقه‌ای مذهبی، اختصاص به شیعه ندارد اختصاص به مسلمانان هم ندارد بلکه مختص همه ادیان و مکاتب و مذاهب است و انتظار یک جریان جهانی است و هیچ شبهه‌ای در آن نیست.

تعیین‌کننده مهلت برای غیبت امام زمان(عج) کذاب است

وی با بیان اینکه گرچه طولانی شدن دوران غیبت به غیبت کبری برمی‌گردد، افزود: غیبت صغری که ۶۹ سال بود و غیبت کبری امام زمان، مهلتش معین نیست و هرکسی بخواهد وقت و زمان معین کند دروغگو و کذاب است.

لائینی گفت: دعای ما، زمینه سازی‌ ظهور بسیار می‌تواند موثر باشد و ممکن است بی‌توجهی  و غفلت ما ظهور را به تاخیر بیندازد. به خاطر همین از ما خواسته شده تا برای ظهورش دعا کنیم و در انتظار فرجش باشیم.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند: بهترین اعمال امت من انتظار فرج است، افزود: بنابراین، این غیبت هم شبهه بردار نیست و خود این غیبت هم آزمون‌ها و امتحان‌ها متعدد  در پس آن نهفته است که چه کسی بر اعتقاد به انتظار ظهور حضرت مهدی ثابت قدم  است.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برخی از افراد و جریان‌ها بیمارند و می‌خواهند از این غیبت طولانی برای گمراهی انسانها استفاده کنند و  همان‌طوری که حضرت موسی(ع) چهل شبانه روز غیبت کردند و رفتند برای کوه طور، سامدی‌ها پیدا شدند که مردم را گمراه کردند؛ امروز هم در غیبت امام زمان ممکن است کسانی و جریاناتی بخواهند شبهه بین فرقه‌ها ایجاد  و اعتقادات مردم را سست و مسائل را برای آنها تشکیک کنند.

وی افزود: ما در برابر این امتحان سخت فرج، با توکل بر خدا پیروز خواهیم شد و معتقد به زنده بودن حضرت مهدی(عج) هستیم و از خداوند ممنان می‌خواهیم این ثبات قدم را به ما عنایت کند تا نام مان جز منتظران واقعی ثبت شود.

انتهای پیام

captcha