دعوت از دست‌اندرکاران صلح برای کمک به آسیب‌دیدگان خشونت و جنگ
کد خبر: 3764430
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

دعوت از دست‌اندرکاران صلح برای کمک به آسیب‌دیدگان خشونت و جنگ

گروه اجتماعی ـ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده پیشنهاد داد تا افرادی که مرتبط با سلامت جامعه هستند، به عنوان پیام‌آور صلح در قالب تشکل‌ها به افرادی که به نوعی از سوی جنگ دچار آسیب شده‌اند، خدمات ارائه دهند.

به گزارش ایكنا از فارس، معصومه ابتكار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده امروز، 25 آبان‌ماه در پیام تصویری كه به كنگره بین‌المللی «سلامت برای صلح» ارسال كرد، به اهمیت پیوند موضوع سلامت و صلح پرداخت و گفت: با پیشرفت در عرصه سلامت و ایجاد راه‌های صلح می‌توان پیوندی پایدار برقرار کرد.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری جوامع برای ایجاد امنیت، صلح و آرامش مردم و کاهش آمار درگیری‌ها و آسیب‌های اجتماعی، افزود: آسیب‌های ناشی از جنگ و خشونت در جوامع دارای اهمیت بسیاری است؛ موضوع جنگ و تروریسم عوارض بسیاری ناگواری برای جوامع و افراد و حتی به صورت بلندمدت برای محیط زیست به همراه دارد؛ تا اندازه‌ای که این آثار تا چندین دهه پابرجاست.
ابتكار در این راستا تأكید كرد كه باید تلاش شود تا افرادی که مرتبط با سلامت جامعه هستند، به عنوان پیام‌آور صلح در قالب تشکل‌ها به افرادی که به نوعی از سوی جنگ دچار آسیب شده‌اند، خدمات ارائه دهند.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: باید با سیاستگذاری‌ها و استفاده از ابزارهای حاصل از این کنگره برای برقراری و ایجاد صلح تلاش شود تا به موفقیت‌هایی دست پیدا کرد که به خوبی قابل اجرا باشد.
انتهای پیام

captcha