هفته وحدت؛ مصداق عملی آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا»
کد خبر: 3764449
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
امام جمعه اسالم بیان کرد:

هفته وحدت؛ مصداق عملی آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا»

گروه اجتماعی - ایجاد هفته وحدت در واقع مصداق عملی آیه شریفه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» است که مسلمین را حول محور پیامبر(ص) متحد و منسجم می کند.

هفته وحدت؛ مصداق عملی آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا»

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری، امام جمعه اسالم امروز، 25 آبان ماه در خطبه های نماز جمعه این شهر، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)، گفت: حضرت ولیعصر(عج) به عنوان خاتم اوصیا و منجی موعود که همه ادیان و انسان ها انتظار عدالت او را می کشند، از نسل پیامبر اسلام(ص) و از فرزندان حضرت فاطمه(س) است که خداوند به دست او دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد.

وی ضمن تبریک و گرامیداشت ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) به ابتکار شایسته حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری هفته وحدت اشاره کرد و افزود: ایجاد هفته وحدت در واقع مصداق عملی آیه شریفه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» است که مسلمین را حول محور پیامبر متحد و منسجم می کند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه امروز دشمنان اصلی ما به فرمایش قرآن، یهود و مشرکان هستند، گفت: دشمنان در شکل جدید صهیونیسم و استکبار جهانی از هیچ اقدامی برای ریشه کن کردن اسلام دریغ نمی کنند؛ پس بر همه مسلمین فرض و واجب است که در برابر این دشمن اصلی اتحاد و همبستگی داشته باشند.

باقری با اشاره به اینکه در آستانه هفته بسیج قرار داریم، تصریح کرد: آمریکا با وضع تحریم های جدید می خواهد نقش میش در لباس گرگ را بازی کند و اینگونه القا کرده که تحریم ها علیه مردم ایران نیست و حکومت را هدف قرار داده است؛ در حالی که هدف اصلی تحریم ها مردم ما هستند تا به خیال باطل خودشان مقاومت ملت را سست کنند، اما خبر ندارند که این مردم روزهای سخت تر از این را هم تحمل کرده اند و به لطف خدا از این تحریم ها نیز سربلند بیرون خواهند آمد.

امام جمعه اسالم با تقدیر از اقدام سریع و قاطع دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان اقتصادی و اعدام دو نفر از سرشاخه های اصلی بی ثباتی بازار ارز و سکه، خاطرنشان کرد: این اقدام روزنه امید را در برخورد با مفسدان اقتصادی ایجاد کرد و مردم از چنین اقدامی حمایت می کنند. دستگاه قضا در برخورد با مفسدان تبعیض قائل نشود و با عدالت و اقتدار همه مفسدان اقتصادی را به سزای اعمالشان برساند.

وی به وضعیت نامناسب شرکت صنایع چوب اسالم اشاره کرد و یادآور شد: تلاش هایی توسط مدیرعامل محترم برای احیای این کارخانه صورت گرفته است، اما باید سهامداران به خصوص صندوق بازنشستگی کشور از این کارخانه حمایت کند.

باقری ضمن تاکید بر لزوم استفاده از نیروهای بومی در هیئت مدیره کارخانه چوب اسالم، از مسئولان صنایع چوب خواست تا حق و حقوق کارگران و کارکنان شرکت ضایع نشود.

انتهای پیام

captcha