لزوم حفظ وحدت در جهان اسلام
کد خبر: 3764460
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰

لزوم حفظ وحدت در جهان اسلام

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه موقت بجنورد گفت: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز دارد، زیرا بسیاری از گرفتاری‌های نظام اسلامی ریشه در دودستگی، تفرقه و اختلاف بین امت مسلمان دارد.

لزوم حفظ وحدت در جهان اسلام

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد امروز، ۲۵ آبان ماه در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: وحدت نیاز امروز، دیروز و فردای اسلام بوده و در شرایط فعلی باید وحدت را در نظام اسلامی حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی و دشمنان خواهان ایجاد جدایی در جهان اسلام از هم هستند، افزود: متاسفانه هنوز مسلمانان نتوانسته اند جایگاه واقعی خود را در دنیا پیدا کنند و با وجود جمعیت یک و نیم میلیاردی مسلمانان اما نمی توانند در تصمیم گیری های جهانی حضور داشته باشند.

وی افزود: وقتی حرف از امنیت کل دنیا در شورای امنیت مطرح می شود و قرار است برای تحریم و راه انداختن جنگ علیه یک کشور در این شورا تصمیم گیری شود، مسلمانان نقش تعیین کننده ای ندارند.

امام جمعه موقت بجنورد اظهار کرد: تمامی قوانینی که در ساختار نظام بین المللی وجود دارد نیزهیچ کدام برگرفته از دین مبین اسلام نیست و فقط از نظام دموکراسی نشات گرفته که نظام غرب آنها را نوشته است.

وی یادآور شد: این در حالی است که اگر قرار است حقوق بشر رعایت شود باید در نظام حقوقی دنیا کشورهای مسلمان جایگاهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه چرا نباید کشورهای اسلامی برای خودشان دادگاهی داشته باشند که اختلافات را با قوانین خودشان حل و فصل کنند، گفت: اهرم های فشار در بخش های مختلف از جمله قضایی، مالی، بانکی در دست دشمنان است و آنها تصمیم گیرنده هستند.

نوری تشدید اختلافات را هدف اصلی دشمنان دانست ،افزود: تفرقه و عقب نگه داشتن جهان اسلام ابزار دشمنان و شیطان برای ضربه زدن به انسان ها است.

وی اظهار کرد: باید به ریشه های دین مبین اسلام برگردیم و تفرقه و اختلاف را کنار بگذاریم و با هم یکی شویم تا فشارها و تحریم های دشمنان بر ما تاثیری نگذارد.

وی با اشاره به زورگویی نظام استکباری در یمن و فلسطین، عنوان کرد: گوش دنیا به اقدامات جهانخواران کر شده و صدای ناله کودکان و دختران یمن را که با گلوله یا از روی گرسنگی می میرند، نمی شنود.

نوری یادآور شد: کشورهای زورگو سلاح های شیمیایی خود را به عربستان جیره خوار می دهند تا مسلمانان جهان را قتل عام کند.

وی با تاکید بر اینکه باید جهان اسلام به خودش بیاید و وحشی گری بی اندازه نظام استکباری را ببیند، اظهار داشت: ما باید به خودمان متکی باشیم زیرا که نظام استکباری قابل اعتماد نبوده و نیست و نخواهد بود.

امام جمعه موقت بجنورد ضمن تبریک هفته وحدت، هدف امام خمینی (ره) از نامگذاری این هفته به نام وحدت را در این دانست که جهان اسلام در سایه رسالت و ولایت پیامبر اکرم (ص) وحدتی دشمن شکن داشته باشد.

انتهای پیام.

captcha