جامعه قرآنی مروج وقف‌های قرآنی باشد
کد خبر: 3764483
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳

جامعه قرآنی مروج وقف‌های قرآنی باشد

گروه اجتماعی - رئیس اداره اوقاف خمین با تأکید یر اینکه جامعه قرآنی و مدیران مؤسسات قرآنی مروج وقف‌های قرآنی باشند، افزود: با جامعه قرآنی در خمین همکاری تنگاتنگ داریم و بسیار مشتاقیم تا از این پتانسیل برای تبلیغ موقوفه‌ها به ویژه وقف‌های قرآنی استفاده کنیم.

جامعه قرآنی مروج وقف‌های قرآنی باشد

محمد اسدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خمین در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به کمرنگ بودن وقف‌های قرآنی در سطح استان، گفت: وقف‌های جدید باید پیرو برنامه‌ها و اطلاع‌رسانی نیازهای روز جامعه باشد. رسانه‌ها می‌توانند در این بخش ورود جدی‌تر پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه گذشتگان در حوزه مذهبی و روضه‌خوانی موقوفات خوبی را از خود بر جای گذاشتند، اظهار کرد: امروز علاوه بر موقوفات عزاداری ائمه(ع) و تعزیه‌داری نیازمند موقوفه برای رفع مشکلات و آسیب‌‌ها هستیم. اگر واقفان در این زمینه‌ها وارد شوند قطعا تأثیرگذاری خوبی خواهد داشت.
اسدی ادامه داد: وقف در بخش‌های دارو و درمان، کمک به تحصیل دانش‌آموزان بی‌بضاعت، اشتغال و کارآفرینی، بهداشت، قرآن باید با جدیت پیگیری شود. همه مسئولان به همراهی صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها با قدرت بیشتری در حوزه اطلاع‌رسانی و ایجاد کارهای خلاقانه جهت جذب واقفان به وقف‌های نو وارد شوند.
وی اطلاع‌رسانی به مردم را رمز موفقیت در تبلیغ و ترویج وقف به ویژه وقف‌های قرآنی خواند و اظهار کرد: اینکه برخی مردم گمان می‌کنند با وقف اداره اموال به دست اوقاف می‌افتد درست نیست، مردم یا واقف می‌توانند مال یا زمینی را وقف کرده و مدیریت را خودش بر عهده گیرد و متولی را تعیین کند. ما هم به عنوان ناظر هرچه نیت واقف باشد را عمل می‌کنیم و ریالی حق دخل و تصرف و تغییر کاربری نداریم.
اسدی بیان کرد: عدم آشنایی با مقوله وقف تنها به قشر عمومی جامعه خلاصه نمی‌شود ما حتی عدم شناخت را در اقشار تحصیل‌کرده نیز شاهد هستیم. اگر مالی وقف می‌شود ما موظف به اجرای نیت هستیم و رسالت ما این است که وقف‌های پیشینیان را معرفی کنیم تا مردم آنان را بشناسند.
رئیس اداره اوقاف خمین ادامه داد: اکثر موقوفات روضه‌داری و تعزیه‌داری است، ما برای پیشرفت جامعه به موقوفات دیگر در بخش‌های مختلف نیاز داریم. در حوزه‌های انرژی هسته‌ای، علمی، دارو، درمان و .... باید وقف‌هایی ثبت شود.
وی تصریح کرد: جامعه قرآنی و مدیران مؤسسات قرآنی مروج وقف‌های قرآنی باشند. ما هم جلساتی برای ترویج این سنت حسنه برگزار کردیم، ما با این جامعه در خمین همکاری تنگاتنگ داریم و بسیار مشتاقیم تا از این پتانسیل برای تبلیغ موقوفه‌ها به ویژه وقف‌های قرآنی استفاده کنیم.
اسدی با اشاره به اینکه در طول دهه وقف بیش از 10 برنامه تدوین شده است، اظهار کرد: در راستای اجرای نیت واقفانی همچون وقف گوگدی در سال 1325 هجری قمری، مرحوم محمدباقر نعل‌بند در سال 1323 هجری قمری برنامه‌ای جهت معرفی این موقوفه‌ها به مردم برگزار شد.
وی ادامه داد: شرکت در نماز جمعه، اهدای خون رئیس و کارکنان، شرکت در همایش یاوران وقف، غبارروبی امامزاده ابوطالب(ع)، غبارروبی گلزار شهدا، جلسه شورای اداری با محوریت وقف، نشست با فرماندار، امام جمعه، حوزویان، هنرمندان، بازاریان و ... از دیگر برنامه‌های اجرایی در دهه وقف بود.
انتهای پیام

captcha