ثبت ۷ وقف جدید در ماکو
کد خبر: 3764485
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳

ثبت ۷ وقف جدید در ماکو

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو از کسب رتبه سوم اوقاف این شهرستان بین ادارات آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: طی سال جاری، هفت وقف جدید در ماکو به ثبت رسیده‌ است.

ثبت 7 وقف جدید در ماکو

اسماعیل اسکندرزاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، بیان کرد: امسال هفت وقف جدید به ارزش سه‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان ثبت شده و تعداد موقوفه‌‌های آن به ۲۳۳ مورد رسیده‌ است.
وی ادامه داد: از هفت وقف جدید در سال جاری، سه وقف منفعتی و چهار موقوفه نیز انتفاعی بوده و برای تامین هزینه‌های روزانه مساجد وقف شده‌است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو در ادامه با بیان اینکه درآمد موقوفات ماکو در ۷ ماهه سال جاری بیش از دو میلیارد ریال بود، تصریح کرد: این درآمد موقوفات برای هزینه‌های روزانه مساجد، کمک به فقرا، تبلیغات اسلامی، قرآنی و مذهبی صرف شده‌است.
اسکندرزاده به توزیع ۵۰۰ جلد قرآن کریم در بین مساجد، حسینیه‌ها، مهدهای قرآن و مراکز قرآنی اشاره کرد و افزود: اوایل آذر ماه، محفل انس با قرآن، با همکاری دانشگاه آزاد ماکو برگزار خواهد شد.
وی به تخصیص یک‌میلیارد ریال بین مساجد سطح شهرستان ماکو نیز اشاره کرد و ادامه داد: این مبالغ از محل طرح زکات (مساجدی که دارای رقبه هستند)، مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال، از اعتبارات دولتی مبلغ ۲۰۰میلیون ریال و از محل در آمد موقوفات مبلغ ۴۰۰میلیون ریال اختصاص داده شده‌است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو، تفاهم‌نامه مشترک بین کمیته امداد را از دیگر فعالیت‌های مهم این اداره برشمرد و خاطرنشان کرد: در قالب این تفاهم‌نامه، مددجویان این نهاد، کلاس آموزش‌های قرآنی را فرامی‌گیرند، از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۳۰ نفر در کلاسها شرکت نمودند.
انتهای پیام

captcha