امام‌شناسی از تکالیف مهم مسلمانان است
کد خبر: 3764489
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱

امام‌شناسی از تکالیف مهم مسلمانان است

کانون خبرنگاران نبأ ــ استاد حوزه علمیه گفت: امام‌شناسی یکی از تکالیف مهم دینی مسلمانان است؛ جامعه به شناخت امام عصر(عج) و زندگی مهدوی نیاز دارد تا با این دو مقوله، تکفیری و داعشی نتوانند به نام اسلام به میدان بیایند و با جنایات خود ادعای مسلمانی کنند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم علی‌ پناه، استاد حوزه علمیه جمعه، 25 آبان در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ضمن تسلیت شهادت جانسوز امام حسن عسکری(ع) با بیان حدیتی از ایشان، گفت: اگر کسی بمیرد و امام زمان(عج) خود را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است، طبق این فرمایش می‌توان به جرئت اذعان داشت که این امر تهدید‌ی‌ جدی و تنها دلیلش این است که جهالت مردم و عدم شناخت امام همواره از دیرباز تاکنون موجب می‌شود دور امام خالی و فرصتی برای غاصبان ولایت ایجاد شود.

وی اظهار داشت: تعبیر قرآن مجید نسبت به شخصیت پیامبر(ص) این است که حضرت محمد(ص) کسی است که نسبت به امر هدایت بشر حریص بوده و حاضر است با تمام مشکلات پیش آمده، تنها یک نفر از روی زمین و زیر طاق آسمان را به راه راست هدایت کند.

این مدرس حوزه علمیه با اشاره به 23 سال تحمل سختی‌ها و مشقت‌های پیامبر(ص) اسلام، افزود: آن‌قدر سختی‌ها در صدر اسلام زیاد بوده که خود ایشان می‌فرمایند هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد، می‌توان این مسئله را با بیان مثالی توضیح داد و البته شاید خیلی در خور شأن رسول خدا نباشد، اما در بیان مطلب گریزی هم از آن نیست و آن این‌ که مدیری که یک نیروی تحت امر دارد و به او مأموریتی می‌دهد؛ آن فرد با توجه به وجدان کاری خود آنچنان امور را پیش می‌گیرد که موجب تحسین مدیر خود می‌شود، چنانچه ممکن است به او بگوید تا این حد نیاز به پیشروی نبوده است، دقیقاً این ارتباط اتفاقی است که بین خداوند متعال و پیامبرش می‌افتد.

وی ادامه داد: آیه‌ای خطاب به پیامبر اکرم(ص) نازل می‌شود که ما قرآن را نازل کردیم تا آنقدر زندگی خود را در مشقت و سختی سپری نکنی، ولی همچنان ایشان با تمام تلاش پیرو هدایت مردم بودند حتی در پایان عمرشان وقتی با اتفاقات ناگوار و تلخی مواجه می‌شوند؛ از اینکه مبادا برخی افراد به انحراف کشیده شوند؛ نگران و هراسان هستند.

حجت‌الاسلام علی‌ پناه بیان کرد: پیش‌بینی و نگرانی پیامبر(ص) بی‌جهت نبود چون امام صادق(ص) فرمودند جز 12 نفر همه بعد از پیامبر(ص) مرتد شدند که شامل ۷ نفر از تابعین و ۵ نفر ثابتین هستند.

استاد حوزه علمیه در پایان افزود: نیاز اصلی امروز جامعه ما به شناخت امام عصر(عج) و زندگی مهدوی است و با این دو مقوله این امکان میسر خواهد شد تا دیگر تکفیری و داعشی و... نتوانند با نام اسلام به میدان بیایند و با تمام جنایات خود ادعای مسلمانی کنند.

انتهای پیام

captcha