اخلاق را بین خود، جامعه و دنیا به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد دین اسلام گسترش دهیم
کد خبر: 3764514
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
وزیر علوم در افتتاحیه سی‌وسومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور:

اخلاق را بین خود، جامعه و دنیا به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد دین اسلام گسترش دهیم

گروه فرهنگی - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر ما اخلاق را بین خود و جامعه و دنیا به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد دین اسلام گسترش دهیم، به هدف غایی اسلام و عالم گیر شدن آن خواهیم رسید.

اخلاق را بین خود، جامعه و دنیا به عنوان بزرگترین دستاورد دین اسلام گسترش دهیمبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، صبح امروز 26 آبان‌ماه در آیین افتتاحیه سی‌وسومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: ایام ماه ربیع و هفته وحدت را باید به شکلی وسیع جشن گرفت. اخیرا شاهد برگزاری مانور فرهنگی بسیار بزرگی در اربعین حسینی بودیم که با حضور پررنگ دانشگاهیان و دانشجویان همراه بود و حتی کسانی که سر خوشی با مسلمین نداشتند، اعتراف کردند که این نمایش بی نظیر جزو نوادر دنیای امروز است که امکان وقوع آن بدون دخالت یک مجموعه دولتی فراهم می شود؛ لذا ما ظرفیت‌های بزرگی را به برکت اسلام و اهل بیت(ع) در کشور داریم که باید قدردان آن بود و از آن به خوبی برای اعتلای نام اسلام بهره برد.
وی ادامه داد: سی‌وسومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور یکی از قدیمی‌ترین و مسمترترین جشنواره‌های ملی دانشگاهی است. این جشنواره به دنبال قدردانی و حفظ امانت پیامبر(ص) گرامی است که فرمود ثقلین را برای شما به جای می‌گذارم؛ کتاب خدا و عترتم؛ لذا نام این جشنواره به نام قرآن و عترت، بزرگداشت امانت پیامبر(ص) است.  
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: مسلمین به عنوان پیروان دین اسلام باید این نکته را به خاطر داشته باشند که پیامبراکرم (ص) در توضیح دلیل بعثت خویش فرمود مبعوث شدم تا مکارم اخلاقی را به اتمام برسانم. پس هر کاری در ذیل نام شریف دین اسلام و شیعه صورت می‌گیرد، باید با رعایت چارچوب اخلاقی آن باشد و خود را باید در قابی از احکام اسلامی ببینیم وگرنه از منظور و هدف پیامبر(ص) خارج می‌شویم. خود پیامبر(ص) نیز این امر را به خوبی انجام داد به طوری که خداوند آن را تایید کرد. اگر ما اخلاق را بین خود و جامعه و دنیا به عنوان بزرگترین دستاورد دین اسلام گسترش دهیم، به هدف غایی اسلام و عالم گیر شدن آن خواهیم رسید.
غلامی با بیان اینکه وزارت علوم و مجموعه حوزه معاونت فرهنگی با ظرفیت هایی که دارد، به دنبال این است زمینه‌سازی برای رشد فضایل دینی در سایه قرآن و الگوهای عترت پیامبر(ص) باشد، گفت: وزارت علوم به دنبال رشد خلاقیت‌ها در زمینه قرآن پژوهی و افزایش فهم قرآن است و این فعالیت‌هایی که به صورت داوطلبانه بین دانشجویان به شکل کانون‌های قرآن و عترت صورت می‌گیرد و موجب علاقه بیشتر جوانان به قرآن می شود که نمود آن در این نشست‌ها دیده می‌شود را ارج می‌نهد. 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان اظهار کرد: این جشنواره بسیار وسیع است و 6 بخش و 33 حوزه فعالیت دارد که دانشجویان دختر و پسر را پوشش داده که کار ارزشمندی است و به عنوان یک نماد همگرایی در آموزش عالی کشور شناخته می شود. 
انتهای پیام 

captcha