آل‌سعود خائن‌الحرمین است
کد خبر: 3764547
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی:

آل‌سعود خائن‌الحرمین است

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس دفتر مقام معظم رهبری بر لزوم حرکت مجدانه المصطفی(ص) در عرصه‎های مختلف با رعایت اعتدال تأکید و با بیان اینکه جنایات داعش با دلارهای سعودی انجام می‌شود، گفت: آل‌سعود به جای اینکه به حرمین شریفین خدمت کند خائن‌الحرمین است.

آل‌سعود خائن الحرمین است/ توصیه طلاب المصطفی(ص) به رعایت اعتدالبه گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری امروز، 26 آبان‌ماه، در مراسم معارفه رئیس جدید جامعةالمصطفی(ص) العالمیة در مدرسه عالی امام خمینی(ره) با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به فعالان جامعةالمصطفی(ص) گفت: جامعةالمصطفی(ص) بخشی از انوار نورانی رسالت پیامبر است.

وی افزود: مسئولیت این مرکز مبارک، نشر مباحث اسلامی در سراسر جهان است؛ رهبر انقلاب نیز در نامه‌هایی که به جوانان غربی نوشتند آن‌ها را به مطالعه منابع اصلی دین دعوت کردند؛ زیرا امروز دشمنان هیولایی از اسلام در ذهن مردم تصور کردند که هر کسی مسلمان باشد داعشی است در حالی که داعش محصول سیاست‌های خصمانه خود آن ها است.

وی تصریح کرد: در این مدت جنایاتی از سوی آن‌ها رخ داد که انسان از گفتن و به یادآوردن آن شرم می‌کند؛ پشتیبان این حرکت رذیلانه آن‌ها، دلار‌های نفتی است که از سعودی تأمین می‌شود؛ آنان خانه کعبه را همین الان هم غصب کرده‌اند و امیدواریم که روزی را ببینیم که آن حضرت به دیوار کعبه تکیه بزند و دنیا را از ظهور خود با خبر کند؛ این‌ها جز شهوترانی و جنایت چه کرده‌اند؛ این‎‌ها خادم‌الحرمین هستند یا خائن‌الحرمین؟ کسانی که دستاویز استکبار غرب هستند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با ذکر این مطلب که جامعةالمصطفی(ص) از بدو تاسیس منشا خدمات عظیم به سراسر جهان ارائه کرده است، گفت: این مرکز افرادی را برای تبلیغ اسلام در 100 کشور جهان تربیت کرده است تا اسلام ناب محمدی(ص) را به اذهان تشنه جوانان و مردم کشورهای دیگر برسانند.

وی تصریح کرد: باید به حوزه علمیه قم تبریک گفت که چنین فرزند مبارکی در اینجا شکل گرفته است؛ نامه‌ای که از رهبر انقلاب به آیت‌الله مقتدایی مرقوم شد تصریح شده بود که مسئولیت این جامعه با حجت‌الاسلام عباسی است و آیت‌الله اعرافی نیز با عنوان رئیس هیئت امنا انجام وظیفه می کند؛ اعضای این هیئت امنا خالصانه کار کردند و آینده نیز قطعا از گذشته بهتر خواهد بود زیرا هر انسانی باید تلاش کند که بهتر از گذشته کار کند.

محمدی گلپایگانی بیان کرد: روش فعالیت در این مرکز باید با فعالیت‌های کشورهای مختلف منطبق باشد و باید بدانند که این تشکیلات به حوزه علمیه قم مربوط است؛ باید اعتدال را رعایت کنید زیرا چشم جهانیان به حوزه علمیه قم است که از برکات وجود مبارک حضرت صاحب‌الامر(عج) است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در این پیام با تقدیر از خدمات گسترده آیت الله اعرافی از مدیر جدید نیز تقاضا کردند که باز هم در این جامعه در مسیر حقه خود کوشا باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان بیان کرد: امام زمان(عج) توسط پدر بزرگوارشان به شیعیان و وکلای حضرت معرفی شدند و لقب بقیه الله توسط خود حضرت به بزرگان شیعه اعلام شد.

محمدی گلپایگانی افزود: امام علی(ع) در خصوص زمان بعثت پیامبر اکرم(ص) بیان کرده‌اند که در زمان بعثت، اعراب در بدترین شرایط زندگی و مسکن و ظاهر و اعتقادات بودند؛ در آن زمان 360 بت در کنار خانه کعبه قرارداده شده بود و مردم بت های خانگی نیز داشتند و بیش از این نیز هرگاه مسافرت می کردند، آخرین وداع آنها با بت خود بود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: پیامبر(ص) در شرایطی رشد کرده و مبعوث شدند که تنها 12 نفر سواد خواندن و نوشتن داشتند؛ ولی پیامبر اکرم(ص) بدون داشتن معلم و استاد در تمام رشته‌های علمی صاحب نظر بودند.

وی گفت: علم ایشان علم تحصیلی عادی نبود زیرا معلم پیامبر، خداوند متعال بودند؛ خداوند حتی در مقام دعا به پیامبر اکرم(ص) فرمان می دهد که دعا کن که خداوندا دانش من را افزون فرما.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) وظیفه مومنین را در همه عرصه‌ها مشخص کرده است؛ همچنین فرمودند که هرچه شما را به بهشت نزدیک کرده و از جهنم دور کند را برای شما بیان کردم.

انتهای یپام

captcha