برنامه‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در هفته کتاب
کد خبر: 3764556
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

برنامه‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در هفته کتاب

گروه فرهنگی - برنامه‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در هفته کتاب و کتابخوانی تشریح شد.

برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در هفته کتاببه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، هفته کتاب و کتابخوانی که از 24 آبان تا اول آذر با شعار «حال خوش خواندن» ادامه دارد، حضور جمعی از کتابداران در حرم مطهر رضوی، غبار روبی آرامگاه عالمان و اهل قلم استان، دیدار جمعی از کتابداران با امام جمعه مرکز استان و مراکز شهرستان‌ها، عضویت سراسری رایگان در کتابخانه‌ها، آغاز همزمان برپایی 11 نمایشگاه کارتون کتاب در 11 شهرستان منتخب استان و آغاز به کار ایستگاه‌های جمع‌آوری کتاب‌های اهدایی مردم به کتابخانه‌های عمومی استان، از جمله برنامه‌هایی است که در روز پنجشنبه 24 آبان‌ماه برگزار شد.
در روز جمعه 25 آبان ماه، روسای شهرستان‌ها در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه به ارائه گزارش عملکرد خود می‌پردازند.
در روز شنبه 26 آبان ماه؛ زنگ کتابخوانی با محوریت اداره کل آموزش و پرورش استان در محل مدرسه منتخب منطقه چهار مشهد، اجرای زنگ کتابخوانی در 25 مدرسه منتخب مشهد با حضور 25 مسئول کتابخانه در صبحگاه مدارس و در مراکز شهرستان‌ها با حضور کتابداران دنبال می‌شود.
در روز یکشنبه 27 آبان ماه؛ نشست کتابخانه‌ای در محل کتابخانه شهید با هنر مشهد با حضور مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان و آغاز همزمان نشست‌های کتاب خوان کتابخانه‌‌ای در 75 کتابخانه منتخب استان، امضای تفاهم نامه استانی با کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی و برگزاری همایش معرفی و خوانش کتاب «سرباز کوچک امام» با همکاری موسسه فرهنگی خانه آزادگان در محل مجتمع آفتاب ولایت با محوریت اداره شهرستان مشهد از جمله برنامه‌های این روز است.
در روز دوشنبه 28 آبان ماه؛ کتابخانه عمومی چهارده معصوم(ع) و ساختمان اداری در کاشمر افتتاح خواهد شد.
در روز سه شنبه 29 آبان ماه؛ نشست کتابخوان مدرسه‌ای در محل مدرسه خلیج فارس مشهد با حضور مدیر کل و آغاز همزمان نشست‌های کنتابخوان مدرسه‌ای در 65 مدرسه منتخب استان و امضای تفاهم نامه استانی با بانک کشاورزی استان، در این روز انجام خواهد شد.
روز چهارشنبه 30 آبان ماه نیز همایش استانی تکریم مقام کتاب کتابخوانی و کتابدار با حضور مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار خواهد شد.
در روز پایانی این هفته نیز کتابخانه عمومی در محل مسجد امیرالمومنین (ع) مشهد و کتابخانه عمومی در محله شهید آوینی مشهد افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

captcha