نهال جشنواره قرآن و عترت دانشجویان را جهاددانشگاهی غرس کرده است
کد خبر: 3764568
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
حجت‌الاسلام محمدیان:

نهال جشنواره قرآن و عترت دانشجویان را جهاددانشگاهی غرس کرده است

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشجویی ۲۲ سال به همت جهاددانشگاهی برگزار شد، گفت: نهال جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور توسط جهاددانشگاهی غرس شده است.

نهال جشنواره قرآن و عترت دانشجویان را جهاد دانشگاهی غرس کرده استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدیان امروز، 26 آبان ماه در سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در دانشگاه فردوسی گفت: خدا را شاکریم که این رویداد قرآنی در کنار بارگاه عالم آل محمد(ع) حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در حال برگزاری است.
وی افزود: 22 دوره از این رویداد قرآنی توسط جهاد دانشگاهی برگزار و در واقع نهال آن توسط جهاد غرس شده است و بعد از 22 دوره برگزاری تصمیم به تقسیم کار بین مجموعه‌های آموزش عالی شد که این سی و سومین دوره به میزبانی وزارت علوم برگزار می‌شود.
رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور ادامه داد: مجموعه آموزش عالی در محوریت بحث‌های قرآنی فعال است و این رویداد را خلق می‌کند که در مجموعه دانشگاه‌های کشور اتفاق مبارکی است.

کار قرآنی در دانشگاه‌ها
محمدیان تصریح کرد: انتظار می‌رود کار قرآنی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با تفکرات ژرف و عمیق و متناسب با عنوان دانشگاه صورت گیرد.
وی بیان کرد: باید مباحث قرآنی به صورت گسترده و عمیق در دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار گیرد. ما به تلاوت اهمیت می‌دهیم و گاهی تلاوت‌هایی زیبا وجود ما را تسخیر می‌کند در خصوص حفظ نیز باید گفت که از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است چرا که فرد حافظ، ظرف قرآن است.
رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور اظهار کرد: با توجه به اهمیت تلاوت و حفظ قرآن این انتظار می‌رود که در دانشگاه کار عمیق قرآنی انجام شود.
وی با اشاره به آیه «كَلِمَةُ اللّهِ هِيَ الْعُلْيَا» افزود: اساتید و دانشجویان می‌توانند این آیه را به خوبی ارائه دهند و برتری کلام الهی را به دنیا بیان کنند.
حجت‌الاسلام محمدیان اظهار کرد: قرآن 1400 سال پیش از مردم دعوت عمومی کرده که اگر بهتر از این کلام می‌توانید بیاورید اما می‌بینیم که اکنون پس از این همه سال کسی نتوانسته کلامی مانند قرآن بیاورد.

برترین سخن
وی عنوان کرد: امروز باید «كَلِمَةُ اللّهِ هِيَ الْعُلْيَا» به خوبی به نمایش گذاشته شود چون نتیجه نسخه‌پیچی قرآن برای بشر جز سعادت و کمال نیست چرا که برترین سخن، سخن قرآن است. دانشجویان قرآنی باید در این خصوص فعال باشند و پیام قرآن را برای دنیا تبیین کنند.
رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا آمِنُوا ای کسانی که ایمان آورده‌اید، ایمان بیاورید» بیان کرد: چطور می‌شود به مؤمن گفت ایمان بیاور؟ علت این است که ایمان درجات متعددی دارد و به یک کلاس، مرتبه و یک درجه خلاصه نمی‌شود. در واقع خداوند در این آیه انسان را به مراتب ایمان بالاتر دعوت کرده است.
حجت‌الاسلام محمدیان تصریح کرد: قرآن منزل جانان است و هدف انسان هم رسیدن به منزل جانان است؛ لذا در جایی که هستیم نباید توقف کنیم بلکه باید گام‌های بزرگتر برداشته و به جایگاهی بالاتری دست یابیم.

خریداری جز خدا ندارد
وی با اشاره به آیه «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى؛ خداوند خریدار است» اظهار کرد: مولوی در جایی به این مضمون سخنی دارد که «خدا گوهری به نام انسان را به مزایده گذاشت که هیچ کس توانایی پرداخت بهای آن را نداشت و خود خدا خریدار انسان شد»؛ لذا ارزش انسان بسیار بالاست و خریداری جز خدا ندارد.
حجت‌الاسلام محمدیان تصریح کرد: به وعده‌های خدا ایمان بیاوریم چرا که وعده الهی محقق شدنی است و آنان که در راه خدا ایستادگی کنند، یاری خواهند شد.
وی افزود: کشور ما با وجود توطئه دشمنان با توکل به وعده‌های الهی همواره در مقابل ظلم و استکبار ایستادگی کرده است. آیات قرآن فقط برای تلاوت نیست. باید ایمان داشته باشیم که خدا به وعده‌هایی که داده، عمل می‌کند. نمونه عمل به وعده‌های الهی را در مقاومت مردم غزه و یمن می‌بینیم که اسرائیل و عربستان را فرو ریخته است.
محمدیان اضافه کرد: هر کجا که به دستورات الهی عمل کردیم، خداوند نیز به وعده‌های خود عمل کرده است. امروز باید دانشگاه‌های ما به عطر قرآن مترنم شود و از همه رشته‌های قرآنی در فضای دانشگاه استفاده گردد.
حجت‌الاسلام محمدیان در پایان گفت: قرآن رابطه آسمان با زمینیان را بر قرار می‌کند و امروز بشر تشنه ارتباط با آسمان است؛ در آیات نسبت به آباد کردن دنیا نیز تأکید شده است. پیشرفت در علم و تکنولوژی نیز دستور قرآن است، برای اینکه انسان دنیایی آباد داشته باشد و از طرفی علاوه بر دنیای آباد ارتباط انسان با خدا نیز از نیازهای مهم بشر است.

انتهای پیام

captcha