برگزاری دوره «تربیت داور عمومی مسابقات قرآن» در سمنان
کد خبر: 3764578
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

برگزاری دوره «تربیت داور عمومی مسابقات قرآن» در سمنان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری دوره تربیت داور عمومی مسابقات قرآن کریم در این استان خبر داد.

برگزاری دوره تربیت داور عمومی مسابقات قرآن  در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد دلالی، رییس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان سمنان امروز، 26 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران از برگزاری دوره تربیت داور عمومی مسابقات قرآن کریم در استان خبر داد و گفت: قبول شدگان آزمون‌های ورودی، در دوره تربیت داور که به منظور یکسان کر‌دن روش‌های داوری، جلوگیری از اعمال سلیقه های فردی در داوری و ارتقاء سطح علمی، تخصصی و فنی داوران مسابقات قرآن کریم برگزار می‌شود، شرکت خواهند داشت.

وی دوره تربیت داور عمومی قرآن کریم برای هر رشته را۳۰ ساعت آموزشی دانست و گفت: اساتید اعزامی از سوی سازمان دارالقرآن الکریم، مباحث مربوط به آسیب‌شناسی، آیین‌نامه مسابقات و فرم داوری رشته مربوطه را ارائه نموده و به کارورزی می پردازند، که حداکثر تعداد شرکت‌کننده در هر رشته ۲۵ نفر است.

دلالی شرایط شرکت‌کنندگان در این دوره را، التزام عملی به موازین شرع مقدس اسلام و اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رعایت ظواهر و پوشش اسلامی متناسب با شأن داوری مسابقات قرآن کریم، تسلّط به قرائت تخصصی قرآن کریم در حد قرائت قرآن کریم «سطح۶» برای شرکت کنندگان در رشته‌های قرائت برشمرد و گفت: داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و داشتن حداقل ۲۵ و حداکثر ۵۰ سال سن و قبولی در آزمونهای ورودی از دیگر شاخص‌های حضور در این دوره‌ها است.

رییس اداره امور قرآنی استان سمنان با اشاره به اینکه داوطلبان توانمند و علاقمند به داوری در رشته‌های تجوید، وقف و ابتداء، صوت و لحن می‌توانند برای ثبت‌نام در آزمون ورودی هر یک از رشته‌ها، با مراجعه به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها، نسبت به ارائه مدارک و ثبت نام در آزمون ورودی اقدام کنند متذکر شد: نفرات منتخب، بر اساس آزمون ورودی تعیین خواهند شد و کسانی که بالاترین نمرات را در آزمون کسب نمایند، بر اساس اولویت، مجاز به شرکت در دوره تربیت داور در رشته قبول شده خواهند بود.

وی  با تاکید بر اینکه این دوره آذرماه سال جاری در استان برگزار می‌شود یاداور شد: به قبول‌شدگان آزمون‌های پایانی دوره، گواهینامه تربیت داور از طرف سازمان دارالقرآن الکریم اعطاء خواهد شد.

انتهای پیام

captcha