نخبگان به چابک شدن حوزه اجرا کمک کنند
کد خبر: 3764680
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
سلیمانی دشتکی:

نخبگان به چابک شدن حوزه اجرا کمک کنند

گروه اجتماعی ـ استاندار ایلام از نخبگان و کسانی که دغدغه‌‌ توسعه استان را دارند خواست به چابک شدن حوزه اجرا کنند.

نخبگان به چابک شدن حوزه اجرا کمک کنند
به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار ایلام امروز، 26 آبان‌‌ماه در نشست شورای مشورتی توسعه استان اظهار کرد: در سطح ملی خوشبختانه شورای مشورتی توسعه در تهران تشکیل شده که هدف آن گرفتن امکانات از سطح ملی است.
وی با بیان اینکه در این نشست تمام فرزندان استان در بدنه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها استفاده می‌شود، اضافه کرد: این نشست در واقع هم‌افزایی برای توسعه استان به دور از هرگونه حاشیه است.
استاندار ایلام با تاکید بر اینکه کمبود برنامه نداریم و انتظار ما از اعضای شورا این است به چابک شدن حوزه اجرا کمک کنند، تصریح کرد: هدف از شورای مشورتی استان این است که این تلنگر را وارد کنند که حوزه اجرا در کجا می‌لنگد.
سلیمانی‌دشتکی با اشاره به مزیت‌های استان از قبیل آب، مرز، اربعین، نفت و گاز و منابع طبیعی، گفت: اولا ایلام 10 سال از توسعه عقب مانده است و ثانیا مشکلات غلیظ فرهنگی داریم و به عنوان مثال شهر ایلام پرهزینه‌ترین و پرترافیک‌ترین مرکز استان در کشور محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از دلایل ترافیک وچود مطب پزشکان ؛ نمایشگاه‌داران و صنوف مزاحم است، اضافه کرد: کار انتقال آنها به زودی اجرایی خواهد شد.
استاندار ایلام تصریح کرد: متاسفانه در برابر برخی تصمیمات کارشناسی مقاومت‌هایی صورت می‌گیرد که لازم است منتقدان کلیت هر موضوع را ببینند نه اینکه یک جنبه‌ی موضوع را بیان کنند و در فضای مجازی داد و بیداد راه بیندازند.
سلیمانی گفت: پتروشیمی، نفت و گاز ایلام گنج است اما هنوز فاز دوم آن اجرایی نشده است، که انتظار از شورای مشورتی این است که به حوزه اجرا سرعت دهد.
وی با انتقاد از نحوه‌ی گزارش کار برخی از مدیران استانی گفت: برخی مدیران در جلسات مختلف به جای بیان عملکرد خود مقدمه‌چینی می‌کنند و خطابه می‌خوانند و از برخی آموزه‌ها سوء استفاده می‌کنند که درست نیست و مدیر باید در نحوه‌ی گزارش کار دادن مهارت لازم را داشته باشند.  
استاندار ایلام با تاکید بر پیگیری مسائل اقتصادی استان ادامه داد: مدیرصنعت، معدن و تجارت و معاون اقتصادی استاندار باید برای پیگیری امور شب و روز نداشته باشند.
سلیمانی‌دشتکی با تاکید بر پیگیری صنایع پایین‌دستی پتروشیمی یادآور شد: اگر در هر حوزه‌ای مدیران حداکثر 5 پروژه را تعریف و پیگیری کنند و رها نکنند نتیجه می‌گیریم.
وی با اشاره به برگزاری موفق مراسم اربعین امسال، تصریح کرد: بنده با احصاء خواسته‌های مردم مهران و در نظر گرفتن مسائل امنیتی دو موضوع را مطرح کردم که یکی موکب نزدن در کنار سوپرمارکت کسبه و دیگر موکب نزدن در داخل شهر مهران بود که حاشیه‌هایی برای آن درست شد اما خوشبختانه امسال در نهایت عزت و مدیریت برگزار شد.
استاندار ایلام مدیریت تردد 282 هزار نفر در یک شبانه‌روز و شب طوفانی مهران را نشانه تلاش و هم‌افزایی همه‌ی دست‌اندارکاران حماسه‌ی اربعین عنوان کرد و گفت: معتقدم موضوع اربعین باید برای مردم ایلام اقتصادی شود و برخی اظهار نظرها در این زمینه از تنگ‌نظری نشات می‌گیرد.
سلیمانی ادامه داد: مجموعه استانداری ایلام با هیچ کس آغاز کننده‌ی اختلافات نبوده و نخواهد بود و اگر اطرافیان من به دنبال پاسخ به برخی افراد بوده‌اند از آنان خواسته‌ام پاسخ‌هایشان را تعدیل کنند چون اینها را فرع می‌دانم و توسعه استان اصل است.
وی در ادامه قانون منع به کار گیری بازنشستگان را قانونی خوب ارزیابی کرد و گفت: اینکه چه کسی بازنشست می‌شود را قانون مشخص می‌کند.
استاندار ایلام تاکید کرد: اگرکسی حرفی برای گفتن دارد و درتوسعه استان تاثیرگذار است دست یاری او را به گرمی می فشارم .
انتهای پیام
captcha