مسلمانان؛ مردمانی صلح‌طلب/ ساخت مساجد تنها برای اقامه نماز نیست
کد خبر: 3764702
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷

مسلمانان؛ مردمانی صلح‌طلب/ ساخت مساجد تنها برای اقامه نماز نیست

گروه اجتماعی ـ مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس با یادآوری آموز‌ه‌های اسلام تأكید كرد كه مسلمانان مردمی صلح‌طلب هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، بتول معلم، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس امروز، 26 آبان در نشست کتابخوان تخصصی صلح، مسلمانان را مردمی صلح طلب توصیف کرد و گفت: ساخت مساجد با این معماری زیبا تنها برای اقامه نماز نبوده بلکه همواره مأمنی برای فعالیت‌های فرهنگی، علمی، اجتماعی و حل مشکلات منطقه بوده است.
وی بر لزوم معرفی کتاب‌های جذاب و مفید به جوانان و نوجوانان تأكید كرد و گفت: براساس آمارها سطح یکی از عوامل موثر بر بزهکاری و زندانی شدن افراد، سطح سواد و آگاهی است؛ یعنی هرچه سطح فرهنگ مطالعه در جوامع بالاتر رود آسیب‌های زندگی کاهش یافته و کیفیت زندگی ارتقا می‌یابد.
معلم با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد، لزوم نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی خصوصاً بین دانش‌آموزان و دانشجویان را مورد تأکید قرار داد.
وی با تصریح اینکه در این مسیر می‌توان از کمک سازمان‌های مردم نهاد بهره‌مند شد، گفت: تاسیس این نهادها به برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری، اقدام، عمل و ارزیابی از امور انجام شده در این حوزه بسیار موثر است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس با اشاره به اینکه فضای مجازی می‌تواند آسیب‌های زیادی بر دانش‌آموزان و دانشجویان داشته باشد، بیان کرد: ترویج فرهنگ مطالعه به طور حتم کاهش این آسیب را به دنبال دارد.
معلم به نرم‌افزار مجازیار که به تازگی تهیه و مورد استفاده اداره‌کل اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس قرار گرفته است اشاره و اضافه کرد: با توجه به اینکه عمده ترین مخاطبان نهاد کتابخانه‌های عمومی فارس را قشر جوان و نوجوان تشکیل می‌دهد استفاده از این نرم افزار کاربردی به کاهش آسیب‌های ناشی از فضای مجازی و ارتقای سواد رسانه‌ای خانواده‌ها کمک می‌کند.
وی بیان کرد: هزینه نصب نرم افزار مجازیار ۲۵۰ هزار تومان است اما ۳۰ هزار نفر اول در استان فارس می‌توانند آن را به صورت رایگان دریافت و نصب کنند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس بر لزوم معرفی کتاب‌های جذاب و مفید به جوانان و نوجوانان تاکید کرد و افزود: بر اساس آمار بیشترین تعداد زندانیان از سطح سواد و آگاهی کمتری برخوردارند و هرچه سطح فرهنگ مطالعه در جوامع بالاتر رود آسیب‌های زندگی کاهش یافته و کیفیت زندگی ارتقا می‌یابد.
وی ایجاد واحد سیار کتابخوانی در مناطق محروم فارس را یکی از اقدامات ارزشمند اداره کل کتابخانه‌ها برشمرد و بیان کرد: ترویج فرهنگ مطالعه به معرفی کشورمان به عنوان دوستدار صلح کمک شایانی خواهد کرد که لازمه آن ترویج فرهنگ مطالعه برای تمام اقشار است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس با ابراز خرسندی از برگزاری کنگره صلح و سلامت در شیراز، گفت: باید برگزاری چنین رویدادهای موثری نه تنها در فارس که در کشورمان افزایش یابد و از توان نهاد کتابخانه‌های عمومی در این راستا استفاده بهینه شود.
انتهای پیام

captcha