افتتاح ۲ هزار و ۲۰۰ نمایشگاه کتاب در مدارس آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3764704
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱

افتتاح ۲ هزار و ۲۰۰ نمایشگاه کتاب در مدارس آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی ـ به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی و در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و افزایش سرانه مطالعه، ۲ هزار و ۲۰۰ نمایشگاه کتاب در ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه استان افتتاح شد.

افتتاح 2 هزار و 200 نمایشگاه کتاب در مدارس آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی و در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و افزایش سرانه مطالعه، 2 هزار و 200 نمایشگاه کتاب در 2 هزار و 200 مدرسه استان افتتاح شد.

جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی‌ در این مراسم، با بیان اینکه 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه سراسر کشور افتتاح می‌شود، گفت: سهم آموزش و پرورش استان بیش از 2 هزار نمایشگاه کتاب در2 هزارو 200 مدرسه است.

وی تصریح کرد: امروزه در دنیا برای پی بردن به شخصیت افراد بایستی به فهرست مطالعات او نگاه کرد.

پاشایی با بیان اینکه کتاب سازنده فردای جامعه ماست، افزود: دستگاه تعلیم و تربیت استان درتلاش است تا دانش آموزانی کتابدان و کتابخوان پرورش دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی اظهارکرد: رویکرد ما افزایش تعداد کتب درسی و غیر درسی در کتابخانه‌های سراسر مدارس و افزایش سرانه مطالعه و سواد اطلاعاتی دانش آموزان استان است.

وی اذعان کرد: در همین راستا سرانه کتاب ما در استان در چهار سال قبل، 9 جلد برای هر دانش آموز بود که امسال این سرانه به 11 جلد کتاب برای هر دانش آموز رسیده و درچهارسال گذشته 2 جلد کتاب به این سرانه افزوده شده است.

انتهای پیام

captcha