وجه فرهنگی؛ بزرگترین ویژگی انقلاب اسلامی
کد خبر: 3764709
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱

وجه فرهنگی؛ بزرگترین ویژگی انقلاب اسلامی

گروه اجتماعی - معاون استاندار گیلان‌، بزرگترین ویژگی انقلاب اسلامی را وجه فرهنگی آن دانست و اظهار کرد: اگر این ویژگی را به عنوان مبنای همه اقدامات و برنامه‌های خودمان قرار ندهیم، راه به مطلوب نخواهیم برد.

بزرگترین ویژگی انقلاب اسلامی وجه فرهنگی آن است

به گزارش ایکنا از گیلان، علی اصغر جمشیدنژاد، معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان امروز، 26 آبان ماه در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب گیلان که از امروز لغایت اول آذر‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان واقع در جاده تهران برگزار خواهد شد، بزرگترین ویژگی انقلاب اسلامی را وجه فرهنگی آن دانست و اظهار کرد: اگر این ویژگی را به عنوان مبنای همه اقدامات و برنامه های خودمان قرار ندهیم، راه به مطلوب نخواهیم برد.

وی رسالت انبیا و صلحا را ارتقای فرهنگی جامعه و تعالی معنوی انسان دانست و تصریح کرد: ما افتخار ماست که پیرو دینی هستیم که کتاب معجزه پیامبرش است و نخستین آیاتش را با «اقرا» آغاز کرده و به قلم و نوشتار سوگند یاد می کند.

این مقام مسئول اقدامات فرهنگی نظیر برپایی نمایشگاه کتاب را موجب دلگرمی اهالی فرهنگ و ادب و هنر دانست و اضافه کرد: نمایشگاه کتاب یکی از برنامه های فرهنگی موثر جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه نویسندگان در کتاب های خود باید به حل مسائل بپردازند، خاطرنشان کرد: هر اندازه که بتوانیم از خرد و اندیشه و تجربه های موفق انسان ها که در قالب کتاب تدوین شده استفاده کنیم، مشکلات را کاهش خواهیم داد.

جمشیدنژاد کتاب را ذخیره ارزشمند اندیشه ورزی انسان ها دانست و گفت: اگر تکیه گاه ما در حل مسائل و مشکلات کسانی باشند که عملکردشان مبتنی بر اندیشه ورزی است، بی تردید در تصمیم گیری های ما اثرگذار خواهد بود.

نمایشگاه کتاب؛ مطالبه عمومی مردم گیلان

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نیز، با بیان اینکه نخستین نمایشگاه استانی کتاب در سال 71 در گیلان برپا شد، اظهار کرد: امروز چهاردهمین نمایشگاه کتاب گیلان را افتتاح خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه جامعه پویا نیازمند نقد و نقادی است، افزود: برای اینکه به توسعه و پیشرفت برسیم باید پیگیر کارهای فرهنگی باشیم و نمایشگاه کتاب یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی است. نمایشگاه کتاب گیلان در سال جاری بدون عنایت استاندار و همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار نمی شد.

بزرگترین ویژگی انقلاب اسلامی وجه فرهنگی آن است

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به بر پایی 204 غرفه در نمایشگاه کتاب گیلان، تصریح کرد: کارگروهی به منظور ارتقای محتوای نمایشگاه کتاب گیلان با حضور اساتید دانشگاهی تشکیل دادیم و مقرر شد 110 ناشر مظرح کشوری به نمایشگاه بیایند لذا امسال 187 ناشر مستقل، 152 نمایندگی نشر در استان، 25 ناشر فروش متمرکز و 34 ناشر استانی در نمایشگاه غرفه دارند.

فاضلی از اجرای طرح های ترویجی کتاب از جمله عیدانه، تابستانه، پاییزه و زمستانه در گیلان با مشارکت 16 کتابفروشی فعال خبر داد و خاطرنشان کرد: گیلان در همه این طرح ها همواره دارای رتبه برتر کشوری بوده است.

وی نمایشگاه کتاب را مطالبه عمومی مردم گیلان دانست که امکان نادیده گرفتن آن وجود ندارد و گفت: غیر از گروه های حرفه ای کتابخوان استان، 257 باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان در استان داریم.

انتهای پیام

captcha