جشنواره کودک و نوجوان؛ فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی همدان
کد خبر: 3764777
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹

جشنواره کودک و نوجوان؛ فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی همدان

گروه فرهنگی - مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان می‌تواند در معرفی فرهنگ اسلامی و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان و کشور به دنیا مهم و موثر واقع شود.

جشنواره کودک و نوجوان؛ فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی همدان

به گزارش ایکنا از همدان، علیرضا درویش نژاد، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، شنبه، 26 آبان ماه در نشست خبری بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان عنوان کرد: این مجموعه امسال به دنبال ایجاد جهشی از نظر محتوایی و شکلی در برگزاری جشنواره است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: جشنواره‌ای ک ۲۵ سال از قدمت آن می‌گذرد باید از یک تجربه و ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد که در سال قبل خود از آن برخوردار نبوده است.

درویش نژاد عنوان کرد: اگر به دنبال رشد جشنواره به عنوان یک امتیاز برای کشور، نظام و مردم همدان هستیم باید در پویا و زیبا نمودن آن نهایت تلاش خود را به کار گیریم.

وی بیان کرد: یکی از شاخص‌های جهش این دور از جشنواره، پرداختن و بزرگداشت استاد جبار باغچه بان به عنوان بنیانگذار جشنواره کودک و نوجوان در شهر ری بود که چندی پیش انجام گرفت.

درویش نژاد با بیان اینکه دبیرخانه دائمی جشنواره در همدان مسقر خواهد شد ابراز کرد: با استقرار دائمی جشنواره در همدان، پس از پایان 25 دوره جشنواره، کارگاه های آموزشی، اجرا، همایش‌های کودک و نوجوان و ... برای دور جدید آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه به دنبال اجرای نمایش‌های خاص در کشور‌های دنیا هستینم عنوان کرد: سال گذشته 8 کشور دنیا در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان حضور داشتند که این دور به 13 کشور افزایش یافته است.

درویش نژاد با بیان اینکه حضور همدان به لحاظ کمی در جشنواره افزایش یافته است اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره افزایش شادی و نشاط در سطح شهر و در میان کودکان و نوجوانان است.

 

همدان؛ یکی از استان‌های پیشتاز کشور در اجرای طرح بهار مهربانی

مدیر کل ارشاد اسلامی استان بیان کرد: برگزاری جشن‌های بهار مهربانی با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش امید در جامعه از تأکیدات مقام معظم رهبری است که در این میان جشنواره بین المللی کودک و نوجوان یکی از راه های رسیدن به این مهم است.

وی با بیان اینکه همدان یکی از استان‌های پیشتاز کشور در اجرای طرح بهار مهربانی است افزود: ما معتقد به توازن فعالیت‌های فرهنگی در سطح استان هستیم در این میان همه محلات استان باید از رویداد های هنری و فرهنگی یکسان برخوردار باشند.

درویش نژاد عنوان کرد: توازن فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جای جای یک استان می‌تواند در ایجاد شور و نشاط و پویایی مردم آن شهر موثر واقع شود که این مهم خود نیز باعث ایجاد ذهنی خلاق و اندیشه‌ای باور خواهد شد.

وی گفت: محلات حاشیه نشین برای ما ارزشمند هستند چرا که از از دل آنها استعداد‌های تئاتری بزرگی را می‌توان کشف و منصه ظهور رساند لذا باید نگاه شادی آوری جشواره را در همه محلات استان بارور کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به اقتصاد کشور و حوزه گردشگری استان کمک خواهد کرد عنوان کرد: این جشنواره می‌تواند در معرفی فرهنگ اسلامی و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان و کشور به دنیا مهم و موثر واقع شود.

 درویش نژاد عنوان کرد: جشن 100 سالگی تئاتر با گرامیداشت یاد و خاطره استاد جبار باغچه بان به عنوان مبدأ جشنواره کودک و نوجوان، دوم آذر ماه سال جاری در همدان برگزار خواهد شد که مکان برگزاری ان متعاقبا اعلام می شود.

وی با بیان اینکه 52 کشور اسلامی در دنیا وجود دارد اظهار کرد: این مجموعه در نظر دارد جشنواره فیلم کوتاه و مستند کشور‌های اسلامی برای همیشه در همدان نهادینه کند.

  انتهای پیام

captcha