توسعه اماکن مقدس، وظیفه شرعی ماست
کد خبر: 3764812
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
آقازاده:

توسعه اماکن مقدس، وظیفه شرعی ماست

گروه معارف – استاندار مرکزی گفت: وظیفه شرعی است که در خصوص توسعه اماکن مقدس با هر میزان کمک ولو اندک قدم برداریم، همه ما اعم از مسئولان و مردم وظیفه داریم از این اماکن حمایت کنیم و اجازه ندهیم دشمن با اشاعه شبهه‌افکنی اعتقادات ما به ویژه نوجوانان و جوانان را تضعیف کند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، جلسه بررسی و رفع موانع اجرایی طرح توسعه آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) اراک، امروز، 26آبان با حضور آقازاده استاندار، کریمی نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس، قاسمی دادستان اراک، حجت‌الاسلام دلاوری مدیرکل اوقاف، معاونان استاندار، اهالی روستا و هیئات امنای امامزاده در این مکان برگزار شد.

توسعه اماکن مقدس، وظیفه شرعی ماست
سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی، گفت: خدمت به آستان مقدس امامزادگان توفیق الهی است، هر کسی با قلم، با قدم با هر آنچه از دستش بر می‌آید باید در این مسیر گام بردارد، چراکه ما برای پیشرفت و آبادانی نیازمند نیروهای خدوم هستیم و بی‌شک تمام افرادی که در این مسیر حرکت می‌‌کنند انسان‌هایی پاک و باخدا هستند که می‌توانند در جوانی مسیر رشد نظام را هموار سازند.
وی تصریح کرد: وظیفه شرعی است که در خصوص توسعه اماکن مقدس با هر میزان کمک ولو اندک قدم برداریم، همه ما اعم از مسئولان و مردم وظیفه داریم از این اماکن حمایت کنیم و اجازه ندهیم دشمن با اشاعه شبهه‌افکنی اعتقادات ما به ویژه نوجوانان و جوانان را تضعیف کند.
آقازاده بیان کرد: هر قدمی که برای توسعه، عمران و آبادانی امامزاده برداشته می‌شود مردم همان محل و مجاورین بیشترین بهره‌برداری را دارند. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این جلسه مصوب شدن اجرای طرح جامع است، بنده اعتقاد دارم با توجه به اینکه این طرح سال‌های قبل تدوین شده است، نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.
استاندار مرکزی در ادامه بر لزوم حفظ جان مسافرین و ایمنی زائران تاکید کرد و افزود: احداث تقاطع غیر‌هم‌سطح در قالب بودجه راه اراک – فرمهین دیده شود. هزینه‌کرد برای ساخت تقاطع جهت حفظ جان زائران و مجاوران منطقی است. این طرح باید سال آینده آغاز و تا پایان سال 98 به اتمام رسد.
آقازاده بااشاره به اینکه جهت اجرای طرح توسعه نیاز به زمین است، اظهار کرد: اهالی روستای سوسن‌آباد در دهه‌های اخیر خدمات بسیاری را به زائران ارائه دادند که جای تقدیر دارد. پرداختن به مباحث حقوقی زمین اطراف امامزاده تخصصی قضایی است و باید مراجع ذی‌ر‌بط تعیین کننده باشند، ملاک ما قانون است و هرچه قانون بگوید قطعا همه تبعیت می‌کنند.
این مقام مسئول بابیان اینکه زمین‌های اطراف امامزاده جرو لایفک نیازهای طرح توسعه امامزاده است و باید در اختیار قرار گیرد، اضافه کرد: اینکه اهالی یا انجمن حمایت از زندانیان مالک این قطعه زمین هستند باید تعیین تکلیف شده و باید طبق مُر قانون عمل کرد. اگر قانون منشأ قرار گیرد در‌گیر مشکلات نخواهیم بود. نظرات مندرج در جلسه حاکی از آن است که دستگاه‌ها همواره بی‌طرفانه قضاوت است و از این به بعد هم با جدیت دنیل می‌کند تا حقی از احدی ضایع نشود. اگر سازمان زندان‌ها برای حمایت از انجمن حمایت از زندانیان می‌خواهد تعهد می‌کنیم در جایی دیگر این زمین به آنان تعلق گیرد، تمام تلاش خود را می‌کنیم تا حق و حقوق مردم و اهالی دیده شود و رعایت شود، جهت رسیدگی به امور کمیته‌ای تشکیل شود تا بتوان برنامه‌ها را بهتر پیگیری کرد.
استاندار مرکزی اظهار کرد: تا دو ماه آینده زمین باید تعیین تکلیف شود، تا پایان سال هیئات امنای امامزاده بتوانند توافق‌های اولیه را با مالک انجام دهند تا زمین را برای سال آینده جهت اجرای طرح توسعه داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha