امامت؛ بهترین نظام معرفتی و بصیرتی از آغاز راه تا هدف
کد خبر: 3764849
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

امامت؛ بهترین نظام معرفتی و بصیرتی از آغاز راه تا هدف

کانون خبرنگاران نبأ ــ استاد جامعه‌شناسی با تأکید بر اینکه امامت بهترین نظام معرفتی، اخلاقی، تربیتی و بصیرتی از آغاز راه تا هدف است، گفت: نهم ربیع، روز فتح و ظهور قدرت خدا و روز پیشوایی پیشوایان دین و مستجاب شدن دعا و عید غدیر ثانی است.

امرالله شیخیانی، استاد جامعه‌شناسی و کنشگر علوم سیاسی و معارف قرآنی در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) فرمود «سلام کردن از نشانه‌های تواضع است»، اظهار کرد: خداوند متعال انسان را از سیستم تربیت، کمال و فرهنگ‌سازی رها نکرده و زندگی بشر دائمی و ابدی است.

وی ادامه داد: مربی تربیتی انسان‌های مؤمن و صالح، مربیان الهی و آسمانی هستند و این دست انسان‌ها که بر اساس نظام تربیت الهی رشد می‌کنند، زندگی سراسر بهشتی، پاک و به‌دور از گناه دارند.

شیخیانی با تأکید بر اینکه امامت، بهترین نظام معرفتی، اخلاقی، تربیتی و بصیرتی از آغاز راه تا هدف است، افزود: نهم ربیع(آغاز امامت ولی عصر"عج")، روز فتح و ظهور قدرت خدا، روز پیشوایی پیشوایان دین و مستجاب شدن دعا و عید غدیر ثانی است.

اولین شهید بسیجی شهر مدینه

دبیرکل حزب مردم مسلمان ایران با بیان اینکه حضرت صدیقه کبری، زهرای اطهر(س)، اولین شهید بسیجی شهر مدینه بود که فدایی حضرت امیرالمؤمنین، امام علی(ع) شد، عنوان کرد: مرقد حضرت اسدالله الغالب، امیرالمؤمنان، علی بن‌ابیطالب(ع) و بارگاه اهل بیت پیامبر اسلام(ص) خط قرمز ما است و تا قطره آخر خون در این راه و دفاع از اسلام و ولایت فقیه جان می‌بازیم.

استاد جامعه‌شناسی و کنشگر علوم سیاسی و معارف قرآنی با اشاره به اینکه معاد بر دو قسم روحانی و جسمانی است، گفت: امامت؛ ریاستی عامه بر مسلمین است و امامت به مانند نبوت لطف است و لطف بر خدا واجب است.

شیخیانی در پایان با بیان اینکه حضرت امیرالمومنین، امام علی(ع) احبّ‌النّاس است، اظهار کرد: چون طینت کاشف‌الکرب و فاروق اعظم‌، حیدر کرار، علی‌(ع) عجین از آب حیات علم و معارف اسرار ربوبیه و خاک پاک اخلاق الهیه است، محبوب مؤمنین است.

محمد عبیدی

captcha