دست خالی مربیان قرآن از حمایت‌های مردمی و دولتی
کد خبر: 3764905
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

دست خالی مربیان قرآن از حمایت‌های مردمی و دولتی

گروه فعالیت‌های قرآنی - یکی از اساتید قرآنی استان کردستان بیان کرد: قاری و مربی قرآن امروز تنها مانده است؛ چراکه نه حمایت بی چون و چرای قدرت حاکم را داریم و نه حمایت مردمی را داریم و این امر کار مربیان و معلمان قرآنی را سخت‌تر از گذشته کرده است.

استاد و معلم ضعیف وارد وادی قرآن نشوند

سیدبهالدین حسینی، یکی از اساتید قرآنی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: قرآن امروز بین ما مسلمانان نباید مهجور بماند و حضور در کلاس‌های قرآنی باید از سر شوق و رغبت باشد.
وی افزود: امروز با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان دیگر حضور در برنامه‌های قرآنی برای گروهی از خانواده‌ها کلاس ندارد و دیگر رغبت حضور در برنامه‌های قرآنی ندارند.
این استاد قرآنی بیان کرد: همین امر کار ما را به‌عنوان معلمان و مدرسان قرآنی و وظیفه ذاتی که خداوند برعهده ما گذاشته سنگین‌تر از گذشته کرده است و ما باید این انگیزه را که هجمه‌های فرهنگی دشمنان از خانواده ها گرفته است، باردیگر احیا کنیم.
‌زیبایی‌های قرآن باید در جامعه بیشتر نمود پیدا کند

وی با اشاره به وجود زیبایی‌های نهفته در قرآن بیان کرد: زیبایی‌های قرآن باید در جامعه بیشتر نمود پیدا کند و این امر وظیفه فعالان، مدرسان و مربیان قرآنی است.
حسینی عنوان کرد: کسی که به عنوان استاد و معلم قرآن قدم در راه آموزش این کتاب آسمانی می گذارد، نباید اطلاعات قرآنی‌اش محدود باشد؛ چراکه معلم ضعیف قرآن‌آموز ضعیف تربیت می‌کند و این کار در شأن قرآن نیست.
بزرگترین آسیب را معلمان بدون تخصص به قرآن می‌زنند
وی با اشاره به اینکه بزرگترین آسیب را معلمان ضعیف و بدون تخصص به قرآن می‌زنند، اعلام کرد: در این راستا یک مربی و مدرس قرآن باید همواره داشته‌های خود را به روز رسانی کند تا اگر قرآن‌آموزان از وی سؤالی داشتند بتواند به استفاده از معلومات به روز خود پاسخگو باشد.
این استاد قرآنی استان کردستان با اعلام اینکه امروز دوره‌های تربیت معلم قرآن در استان بسیار کم‌رنگ شده و کمتر برگزار می‌شود، عنوان کرد: ما با برگزاری دوره‌های تربیت معلم راه را برای رشد و ارتقای علاقه‌مندان به این بخش و همچنین به روزرسانی توانایی مربیان قرآن هموار می‌کنیم.
وی در ادامه با انتقاد از صدا و سیمای و به به‌ويژه صدا و سیمای استان گفت: رسانه ملی برای ملت نیست چراکه در بخش برنامه‌های قرآنی که در شرایط کنونی نیاز اساسی جامعه است، فعالان قرانی را حمایت نمی‌کند و کمترین زمان را به این بخش می‌دهد.
قاری و مربی قرآن امروز تنها مانده است
حسینی عنوان کرد: قاری و مربی قرآن امروز تنها مانده است؛ چراکه نه حمایت بی چون و چرای قدرت حاکم را داریم و نه حمایت مردمی را داریم و این امر کار مربیان و معلمان قرآنی را سخت‌تر از گذشته کرده است چراکه وقتی بدون هیچ چشمداشتی گام در راه آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان استان گذاشته‌اند، فقط شور و شوق قرآن‌آموزان و حمایت دولت و حمایت مردمی می‌تواند انگیزه آنان را بیشتر کند.
وی با ابراز تأسف از اینکه مساجد ما امروز به جز در ساعاتی خاص بسته است، یادآور شد: مساجدی که باید جایگاه قرآن باشد امروز به دلیل عدم برنامه‌ریزی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی اجازه تدریس قرآن در آن‌ها داده نمی‌شود.
انتهای پیام

captcha