جایزه ترویج علم به برنده جایزه جلال اهدا شد
کد خبر: 3764953
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳

جایزه ترویج علم به برنده جایزه جلال اهدا شد

گروه ادب ــ جایزه ترویج علم سال ۹۷ به محمدرضا توکلی صابری، برنده جایزه جلال اهدا شد.

جایزه ترویج علم به برنده جایزه جلال اهدا شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان؛ هیئت داوران انجمن ترویج علم ایران به دلیل فعالیت‌های گسترده و پیگیر در انتشار کتاب‌های دانشگاهی، عمومی و ترویجی با هدف معرفی علم به عموم مردم و تلاش‌های مسئولانه در راه پژوهش و تحقیق درباره تاریخ علم و مبارزه با شبه‌علم، جایزه ترویج علم سال 1397 را به محمدرضا توکلی صابری اهدا کرد.
محمدرضا توكلى صابرى، استاد بازنشسته داروسازى و شيمى پزشكى، در سال ١٣٨٢ براى اولين بار مسير سفر ناصرخسرو را به تدريج در طى هفت سال پیموده و از مكان‌هايى كه ناصرخسرو گذشته بود، عكس و فيلم گرفت. وی گزارش خود از اين ديدارها را در كتاب «سفر برگذشتنى» نوشته است.
وی در پايان اين مسير طولانی به ديدار مزار ناصرخسرو در كوهستان‌هاى بدخشان رفته و گزارش این سفر و اولين عكس‌ها از آرامگاه ناصرخسرو را در كتاب «سفر ديدار» منتشر كرد.
یادآور می‌شود؛ از توکلی صابری، کتاب «سفر برگذشتنی» در هفتمین جایزه ادبی جلال آل‌احمد به عنوان اثر برگزیده و کتاب «سفر دیدار» در دهمین جایزه ادبی جلال آل احمد به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شد.
انتهای پیام

captcha