فیلم/جاری شدن زودهنگام چشمه دریاچه کیو خرم‎آباد
کد خبر: 3764959
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳

فیلم/جاری شدن زودهنگام چشمه دریاچه کیو خرم‎آباد

گروه چندرسانه‌ای ـ دریاچه کیو در شمال غرب شهر خرم‌آباد از ارزش‌های توریستی درون‌شهری برخوردار بوده و همچنین زیستگاهی مناسب برای جانوران آبزی و پرندگان بومی و مهاجر است.

به گزارش ایکنا از لرستان، دریاچه کیو تنها دریاچه طبیعی در ایران است که در یک فضای شهری قرار گرفته است. این جاذبه طبیعی برای مردم شهر خرم‌آباد اهمیتی بیشتر از یک دریاچه دارد و پیوند عمیقی با تاریخ، فرهنگ و سرزندگی این شهر پیدا کرده است.
دریاچه کیو در شمال غرب شهر خرم‌آباد در کنار پارکی با همان نام قرار گرفته است. مساحت دریاچه هفت هکتار و عمق آن بین سه تا هفت متر است. این دریاچه از ارزش‌های توریستی درون‌شهری برخوردار بوده و همچنین زیستگاهی مناسب برای جانوران آبزی و پرندگان بومی و مهاجر است.
کیو در لری خرم‌آبادی به‌معنی کبود رنگ و آبی است و دلیل استفاده آن آب زلال و عمیق این دریاچه ست که به رنگ آبی و نیلی دیده می‌شود و آب دریاچه از چشمه تامین می‌شود و به‌لحاظ ویژگی‌های خاص خود می‌تواند به‌عنوان یکی‌از مراکز جذب توریست تبدیل شود.
این دریاچه به شهر خرم‌آباد جلوه خاصی داده و در کنار جاذبه‌های تاریخی فراوان در دره خرم‌آباد و چشمه‌های پُر آب شهر را در ردیف یکی‌از شهر‌های زیبا و توریستی قرار داده است.

captcha