استقبال دانشجومعلمان از محورهای تربیتی جشنواره قرآن و عترت
کد خبر: 3764994
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

استقبال دانشجومعلمان از محورهای تربیتی جشنواره قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی‌ ــ مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال به نحو معناداری شاهد حضور و فعالیت پررنگ دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در بخش‎های معارفی، مطالعاتی و پژوهشی سی و سومین دوره از جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان هستیم که البته موضوعات ارائه در این جشنواره نیز بسیار متناسب با محور فعالیت دانشگاه فرهنگیان و حوزه تعلیم و تربیت بوده است.

استقبال دانشجو معلمان از محورهای تربیتی جشنواره قرآن و عترتسیدکامران میرمعینی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی عنوان کرد: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز در سال‌های اخیر در جشنواره های قرآن و عترت دانشجویان موفق عمل کرده اند و حرکت رو به جلوی آنان محسوس بوده است. ما نیز تلاش خود را برای حضور هرچه مناسب‌تر دانشجویان در این رقابت‌ها که همه از دانشگاه‌ها حاضر هستند، فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه در نهایت امسال 40 نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان به مرحله ملی رسیده‌اند و حائز رتبه‌های برتر شدند، ادامه داد: دانشجو معلمان ما به تناسب وظایفی که برایشان تعریف شده و رسالتی که در آینده تعلیم و تربیت دارند، استقبال مناسبی از فضاهای قرآنی ایجاد شده در جشنواره قرآن و عترت دانشجویان داشته اند.

میرمعینی با اشاره برگزاری به سی و سومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان گفت: با حضور جوانان دانشجو بار دیگر عطر قرآن در فضای دانشگاه طنین انداز شده و هر سال این شرایط بهتر می‌شود و جوانان بیشتر به فعالیت در بزرگترین جشنواره قرآنی دانشجویان کشور رغبت پیدا می‌کنند که می‌توان گفت مهم ترین ویژگی آن استمرار رقابت‌های قرآنی است.

استمرار رشد جشنواره قرآن و عترت اهتمام ویژه‌ای می‌طلبد
وی اضافه کرد: برای ادامه این روند رو به رشد تمام فعالان و مسئولان قرآنی کشور باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا هرچه بیشتر شاهد رشد کمی و کیفی دانشجویان باشیم؛ امسال نیز وزارت علوم شرایط خوبی را برای میزبانی فراهم کرد و شاهد همکاری مناسب دستگاه‌های مختلف در کنار وزارت علوم هستیم که این باعث تبلور این جریان قرآنی و نمود جلوه‌های خوب آن می‌شود.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: تلاش شده تا در سیاست‌گذاری جشنواره جنس متفاوتی از فعالیت قرآنی دانشجویان نسبت به سایر مجامع عمومی صورت بگیرد و انتظار می‌رود که دانشجویان قرآنی مباحث آموزشی و پژوهشی را در حوزه قرآن به صورت جدی تری پیگیری کنند و البته باید این نوع نگاه را هرچه بیشتر در فضای دانشجویی ایجاد کنیم.

انتهای پیام

captcha