کودکانه زیستن آرمانی است که صلح را وعده می‌دهد
کد خبر: 3764999
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
معاون هنری ارشاد:

کودکانه زیستن آرمانی است که صلح را وعده می‌دهد

گروه هنر ــ معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان پیام داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان؛ متن پیام سیدمجتبی حسینی به شرح زیر است:

هوالعزیز

كودكانه، جهان را زيستن، آرمان و آرزويی است كه ما را به شادی، دانايی و صلح، وعده می‌دهد. تئاتر، جويای اين جهان است و قاب كوچك صحنه، كيميایی است كه «رنج خواستن» را به «گنج توانستن» بدل می‌كند.

اگر نامِ ديگرِ تئاتر، ديگری انديشی باشد، دشوار است به كودكانی انديشيد كه غولِ خشم و خشونت، قلعه شور و شوقشان را تسخير كرده است! دشوار است به كودكانی انديشيد كه اسبِ آرزوهايشان در هفت‌خوانِ اميد و آرزو از نفس افتاده است! دشوار است به كودكانی انديشيد كه در غيبتِ لبخند، نقاشی‌های غمگينی دارند! دشوار است اما كودكانه جهان را زيستن، يعنی اميد و اميدواری.

جشنواره تئاتر كودك و نوجوان، در آزمونی ديگر و با حضور گروه‌های ارجمند نمايشی بر آن است تا با طرح دغدغه‌ها و دقيقه‌های كودكان و نوجوانان اين مرز و بوم، تكليفِ تربيتي و نقشِ ترغيبي خود را ادا كند. اميدوارم هنرمندان عزيز در اين دوره، با الگوآفرينی و نشاط‌بخشی، مشوق خانواده‌هايی باشند كه برای آموختن به تئاتر اعتماد كرده‌اند.

برگزاری اين جشنواره در سرزمين كهن همدان، نكوداشت ايرانيانی است كه بنا به تمدن ديرين و تعاليم دينی، از ديرباز تاكنون، به اصالت خانوادگی و هويت اجتماعی معتقد و مقيد بوده‌اند. فروتنانه و به تعظيم، درودگوی خيرخواهی اصحاب جشنواره و خونگرمی اهالی همدان هستم...  

سيدمحمدمجتبی حسینی، معاون امور هنری

یادآور می‌شود، بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از فردا دوشنبه 28 آبان به دبیری مریم کاظمی در همدان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha