پیش‌رویداد اصلی جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال دریاچه ارومیه برگزار می‌شود
کد خبر: 3765002
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶

پیش‌رویداد اصلی جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال دریاچه ارومیه برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ـ دبیر علمی جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال دریاچه ارومیه گفت: پیش‌رویداد اصلی جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال دریاچه ارومیه در سالن مجتمع علمی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی برگزار شد.

پیش‌رویداد اصلی جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال دریاچه ارومیه برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، امین رستم‌زاده، دبیر علمی جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال دریاچه ارومیه صبح امروز، 27 آبان‌ماه در جلسه کمیته علمی این جشنواره گفت: این پیش‌رویداد با حضور و سخنرانی ابراهیم ستاری و آرش سروری از اساتید حوزه کارآفرینی و استارت‌آپ و تهیه‌کنندگان و مجریان برنامه‌های فناورانه رسانه ملی و با حضور علاقمندان و دیجیتال‌گران برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این برنامه دومین و پیش‌رویداد اصلی جشنواره در استان و ارومیه است، افزود: علاقه‌مندان استانی و متخصصان سایر استان‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه و علاقه‌مندان می‌توانند در این پیش‌رویداد شرکت کنند.
رستم‌زاده گفت: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، به‌صورت جهادی براساس مسئولیت اجتماعی و علمی برخلاف آنچه که برنامه‌ریزی اولیه پیشنهادی بود بجای یک پیش‌رویداد، 6 پیش‌رویداد در مراکز استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، کردستان و بندرعباس، دانشگاه صنعتی شریف تهران اجرا کرده و آخرین و اصلی‌ترین پیش‌رویداد نیز با حضور اساتید برجسته کشوری این حوزه برای بسترسازی جهت اجرای کیفی جشنواره اصلی تدارک دیده شده‌ است.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی ادامه داد: هدف از برگزاری پیش‌رویدادهای استان‌های حوضه آبریز و غیرآبریز جشنواره در مرحله اول تولید محتوا با پتانسیل اساتید استان‌های بومی مختلف و تنوع نگرشی علمی و حساس‌زایی علمی و عملی کارآفرینانه به چالش و فرصت‌های مدنظر دریاچه ارومیه و بسترسازی و بهره‌مندی اساتید و دانشجویان و متخصصین و عموم ایده‌پردازان از محتوای تولیدی این پیش‌رویدادها است.
وی گفت: برای تحقق هدف اصلی پیش‌رویداد محتوای ارائه شده از این پیش‌رویدادها بعد از ویراستاری علمی به‌صورت صوتی و تصویری در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار خواهد گرفت که بسیار مهم و کاربردی است.
دبیر علمی این جشنواره با اشاره به تشکیل کمیته‌های علمی و اجرایی خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم در کنار ظرفیت‌های تسهیل‌گری و منتورهای بومی و استانی از تجارب جدید و نو ملی برای این پیش‌رویداد غافل نشویم و ارزش‌آفرینی جدیدی از بعد فکری و تجربی برای شرکت‌کنندگان داشته‌ باشیم.
این مدرس رسمی کارآفرینی و خلاقیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مغفول‌ ماندن و عدم نگرش کیفی عملیاتی در حوزه بحث ایده‌سازی و ایده‌پردازی، ورود به بازار، بازاریابی و تجاری‌سازی و تحقیق و توسعه از عوامل اصلی رخوت اقتصادی کشورهای توسعه‌یافته قلمداد می‌‌شود.
رستم‌زاده گفت: هرچند در بحث ایده‌پردازی، کمال و نقطه نهایت نداریم اما اگر واقعاً به یک ایده کاربردی و نهایی برای یک معضل و چالش جامعه رسیدیم و فرآیند پختگی آن طی شد باید بحث بازار و تجاری‌سازی آن را سریعاً عملیاتی کنیم.
وی با تشریح اهمیت برگزاری و تاثیر این رویداد ملی و پیش‌رویدادها افزود: باید بستری مهیا شود تا افرادی که صاحب ایده و بعنوان کارآفرین متقاضی ورود به محیط کسب و کار هستند با کسب تجربه و توانمندی عملیاتی بتوانند به عمق دانش کسب و کار و تجاری‌سازی آن و بازار کار، برسند و رویدادهای استارت‌آپی بهترین بستر در این خصوص هستند.
رستم‌زاده با اشاره به اینکه مراحل کامل بلوغ استارت‌آپ ها را می‌توان در پنج مرحله اصلی در نظر گرفت، ادامه‌داد: اولین مرحله از بلوغ استارت‌آپ‌ها مرحله خلق ایده بوده و خلق ایده می‌تواند ناشی از کشف یک نیاز یا مسئله در بازار و یا مبتنی بر فرصت‌گرایی ناشی از خلق یک محصول یا سرویس فناوری محور و یا ناشی از تقلید از ایده‌های مشابه موفق باشد.
وی گفت: در مرحله دوم استارت‌آپ ها به ایجاد یک راه‌حل متناسب با مسئله یا فرصت شناسایی‌ شده اقدام می‌کنند و برای این منظور نیاز به ایجاد یک نمونه اولیه از محصول جهت دریافت بازخور از نمونه کوچکی از مشتریان است و در مرحله سوم مرحله ورود به بازار و تجاری‌سازی محصول یا سرویس استارت‌آپها بوده و در این مرحله نیاز است تناسب محصول و بازار اعتبارسنجی شده و استارت‌آپ به درآمدزایی اولیه با یک مدل کسب و کار مشخص دست یابد.
این مدرس رسمی کارآفرینی و خلاقیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مرحله بعد گسترش بازارها و افزایش درآمد استارت‌آپ‌ها تحقق خواهد یافت و در آخرین مرحله نیز استارت‌آپ می‌تواند وارد بازار سهامی عام شده و یا توسط شرکت‌های بزرگ خریداری و یا ادغام شود.
دبیر این جشنواره ملی بااشاره به اینکه نسل اول راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها در جهان به بلوغ و اشباع رسیده، خاطرنشان کرد: نسل دوم استارت‌آپ‌ها بر مشکلات و چالش‌های محلی بصورت تخصصی‌تر تمرکز می‌کنند و در واقع یک خلق ارزش و نوآوری بر مبنای محلی در حال شکل‌گیری است که جهاددانشگاهی استان، حسب مسئولیت اجتماعی‌علمی و کارآفرینی خود و براساس رسالت جهادی حسب این مبنا مدنظر دارد چنین رویدادهایی را طراحی، تدوین و اجرا کند.
این مدرس خلاقیت و کارآفرینی بااشاره به اینکه بیش از دوسوم کسب‌وکارها بر پایه خدمات هستند نه تولید، گفت: شرکت‌هایی که فعالیت و تعامل را با نوآوری استارت‌آپها میکنند، بیشتر بر مبنای فضای سایبر و دیجیتال است.
دبیر علمی این جشنواره ملی گفت: بغیر لوح و تندیس ویژه جشنواره به تیمهای برگزیده این جشنواره در بخش بزرگسالان، جوایز نفیسی شامل لوح تقدیر و جوایز نقدی ۴۰ ، ۳۰ و ۲۰ میلیون ریالی و در بخش دانش‌آموزی نیز جوایز نفیسی شامل لوح تقدیر و جوایز نقدی ۲۰ ، ۱۵ و ۱۰ میلیون ریالی اهدا خواهد شد.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال دریاچه ارومیه به‌مدت 3 روز از تاریخ 30 آبان‌ماه با مراسم افتتاحیه و سخنرانی در مجتمع علمی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی برگزار خواهد شد و در بعد ظهر روز جمعه با حضور مسئولان استانی با معرفی تیم‌های برتر خاتمه خواهد یافت.
رستم‌زاده اظهار کرد: این جشنواره در ۶ محور وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی، فیلم و مستند کاربردی، بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن، نرم‌افزارهای تلفن همراه، نرم‌افزارهای کاربردی و اینترنت اشیاء در ۲ بخش بزرگسالان و دانش‌آموزی برگزار خواهد شد.
وی افزود: این پیش‌رویداد و خودرویداد برخلاف اکثر رویدادها بصورت رایگان برگزار می شود.
یادآور می‌شود، این پیش‌رویداد از سوی معاونت فرهنگی و با همکاری معاونت‌ها و بخش‌های مختلف و مرکز رشد جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی، ستاد احیای دریاچه ارومیه، استانداری آذربایجان‌غربی، دانشگاه ارومیه، آموزش و پرورش استان و سازمان تجاری‌سازی فناوری دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی، شهرداری ارومیه و سازمان محیط زیست استان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha