ابهام در کاربری استفاده از کتابخانه «سید» زنجان/ خصوصی یا عمومی؟
کد خبر: 3765005
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

ابهام در کاربری استفاده از کتابخانه «سید» زنجان/ خصوصی یا عمومی؟

گروه فرهنگی ـ مسئول روابط عمومی مسجد و مدرسه سید زنجان با اشاره به اینکه اقدامات سخت‌افزاری کتابخانه سید تکمیل شده است، گفت: برای اداره آن به شکل تخصصی یا عمومی منتظر پاسخ نهایی نهاد کتابخانه‌های عمومی هستیم.

بلاتکلیفی تأسیس کتابخانه «سید» زنجان؛ استفاده به شکل عمومی یا تخصصی؟سیدمجتبی حسینی‌زنجانی، مسئول روابط عمومی مسجد و مدرسه سید زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: کار مرمت سردر مسجد سید زنجان رو به اتمام است و پیش‌بینی می‌کنیم حداکثر تا پایان امسال تکمیل شود تا کتابخانه و موزه به بهره‌برداری برسند.
وی در مورد اینکه کتابخانه مسجد و مدرسه سید به صورت عمومی اداره خواهد شد یا شکل تخصصی به خود می‌گیرد؟، تصریح کرد: در این مورد منتظر اعلام پاسخ نهایی از طرف نهاد کتابخانه‌های عمومی هستیم چرا که برای آن‌ها شروطی تعیین کردیم.
مسئول روابط عمومی مسجد و مدرسه سید زنجان پرداخت هزینه سالانه 10 تا 15 میلیون تومانی از طرف نهاد کتابخانه‌ها را از جمله شروط تعیین شده برای بهره‌برداری از کتابخانه این مسجد به شکل عمومی برشمرد و گفت: علاوه بر این خواستار این هستیم که کارمندان کتابخانه به تأیید مسجد برسند و هیچگونه تعییر و تحولی بدون اجازه متولیان مسجد انجام نشود.
وی با اشاره به اینکه کتابخانه از لحاظ سخت‌افزاری تکمیل شده یادآور شد: این کتابخانه ظرفیت دست‌کم 50 هزار جلد کتاب را دارد و اگر به شکل تخصصی اداره شود، طلاب و سایر افراد می‌توانند از آن استفاده کنند اما حق عضویت آن با کتابخانه‌های عمومی متفاوت خواهد بود.
حسینی در مورد موزه این مسجد نیز خاطرنشان کرد: در این موزه نیز نسخ خطی خاندان حسینی به نمایش درخواهد آمد که شامل 200 نسخه است که قدمت برخی از آن‌ها به پیش از دوران قاجار مربوط می‌شود.
انتهای پیام
captcha