۸۳ وقف جدید در خراسان جنوبی ثبت شده است
کد خبر: 3765016
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
از ابتدای امسال‌ تاکنون؛

۸۳ وقف جدید در خراسان جنوبی ثبت شده است

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۸۳ وقف جدید در استان ثبت شده است.

83 وقف جدید در خراسان جنوبی ثبت شده است

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور، صبح امروز 27 آبان جاری در جمع خبرنگاران، گفت: در ایام دهه وقف تعداد هفت همایش «یاوران وقف» در سطح استان برگزار شد.
وی با بیان اینکه تعداد 77 نفر از واقفین، خادمان بقاع متبرکه و مسئولان ادارات در همایش یاوران وقف مرکز استان تجلیل شدند.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در ایام دهه وقف، زیارت ازبعید پیامبراکرم(ص) در 19 بقعه استان برگزار شد، افزود: همچنین مراسم عزاداری شهادت امام حسن مجتبی(ع) و رحلت پیامبراکرم(ص) و پیاده‌روی در روز شهادت امام رضا(ع) به سمت بقاع متبرکه برگزار شده است.
بخشی‌پور تصریح کرد: در ایام دهه وقف غبارروبی و عطرافشانی در 13 بقعه متبرکه و محفل انس با قرآن در شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس، بشرویه و نهبندان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه شعار دهه وقف «همه واقف باشیم» است، افزود: ایستگاه «همه واقف باشیم» در بقاع متبرکه استان برپا شد و تعداد 37 کارشناس مشاوره‌ای وقف در این ایام به بقاع متبرکه، ادارات و مصلی‌های نمازجمعه اعزام شدند و بحث وقف را تبیین کردند.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی گفت: در دهه پایانی ماه صفر تعداد 49 مبلغ بومی و غیربومی به بقاع متبرکه استان اعزام شدند و در مجموع تعداد 134 مبلغ بومی و غیربومی در دهه ابتدایی ماه محرم و در دهه پایانی ماه صفر به بقاع متبرکه استان اعزام شدند.
بخشی‌پور با بیان اینکه تعداد 15 نمایشگاه فرهنگی در ایام دهه وقف در بقاع متبرکه استان برپا شده است، گفت: در ایام دهه وقف امسال تعداد 30 وقف جدید در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی گفت: در مجموع از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد 83 وقف جدید در استان ثبت شده است.
وی با اشاره به برپایی چهار موکب برای پذیرایی از زائران پاکستانی در خراسان جنوبی، گفت: بیش از 10 هزار نفر از زائران پاکستانی در موکب‌های استان پذیرایی شدند.

انتهای پیام

captcha